Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Ok. 4,5 tys. zgonów rocznie w Europie z powodu emisji spalin z diesli

Magdalena Jarco, ed. Marek Michałowski

W Europie notuje się co roku ponad 4,5 tys. przedwczesnych zgonów na skutek większego niż deklarowany poziomu emisji spalin przez samochody z silnikiem diesla - podała w poniedziałek agencja AP. To wnioski instytutów badawczych z Austrii, Norwegii i Szwecji.


Fot. pixabay.com

Wyniki badań zaprezentowano w poniedziałek, dwa lata po ujawnieniu skandalu związanego z fałszowaniem pomiarów toksyczności spalin przez koncern motoryzacyjny Volkswagen. W efekcie dochodzenia prowadzonego przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska koncern z Wolfsburga przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników diesla.

Zanieczyszczenia powietrza spowodowane przez szkodliwe dla zdrowia substancje zawarte w spalinach - jak wyliczono - co roku przyczyniają się do 425 tys. przedwczesnych zgonów wśród mieszkańców państw Unii Europejskiej, Norwegii i Szwajcarii.

Naukowcy obliczyli, za jaką część łącznej liczby zgonów odpowiada nadmierna emisja spalin pochodzących z silników diesla. Według przedstawionych w poniedziałek danych, liczba zmarłych z tego powodu osób to 4560 - wskazali specjaliści z austriackiego Międzynarodowego Instytutu Analiz Systemów Stosowanych, Norweskiego Instytutu Meteorologicznego i Uniwersytetu Technologicznego Chalmers w Szwecji.

Jak podkreślili badacze, na większe ryzyko śmierci "narażeni są mieszkańcy regionów o dużej koncentracji pojazdów z silnikiem diesla, takich jak północna część Włoch".

19.09.2017
Zobacz także

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?

Polecają nas