Pomysłodawcy Smogatonu mają za sobą organizację 15 wydarzeń w 6 krajach, m.in. w Brazylii, Chinach, Indiach, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Smogathon to inicjatywa, której celem jest walka z zanieczyszczeniem powietrza za pomocą innowacji i technologii. W tym roku organizatorzy zapraszają najlepsze zespoły do udziału w hackathonie, którego celem będzie rozwiązanie konkretnych, wskazanych przez instytucje problemów związanych z zanieczyszczeniem powietrza. Wydarzenie odbywa się w dniach 7-8 grudnia.
Maciej Ryś, lider i założyciel Smogathonu podczas Wielkiego Finału Smogathonu 2017 Edycji Globalnej
Smogaton przekazał krakowskim instytucjom (m.in. Szpitalowi im. S. Żeromskiego, Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej, Miejskiemu Centrum Opieki) 33 niezwykle wydajne i innowacyjne urządzenia służące do oczyszczania powietrza, które od zimy 2019 roku poprawiają jakość powietrza dla setek krakowian, którzy korzystają z miejsc, w których znajdują się te maszyny. Podobne wdrożenie zostało wykonane w 7 przedszkolach w Żywcu dzięki współpracy z marką Otrivin.
Ponadto w Smogatonie uczestniczyły projekty takie jak Airly, które posiada aktualnie prawie 3000 nisko-kosztowych urządzeń monitoringu powietrza w całej urlopie. Mierniki jakości powietrza Kaiterra, już od lat można znaleźć w niejednym polskim domu. Ściany genetycznie modyfikowanego mchu pochłaniającego smog stoją w wielu miastach Europy, obrazy produkujące tlen wdrażane są w Stanach Zjednoczonych - Artveoli, a artyści z całego świata używają farby wyprodukowanej ze smogu przez Graviki Labs.
Smogaton przez niemal 5 lat działalności:
• przekazał prawie 1 milion złotych na nagrody dla uczestników oraz wsparcie firm i startupów walczących ze smogiem za pomocą technologii i innowacji
• zorganizował 15 wydarzeń w 6 krajach na 4 kontynentach
• pojawił się w ponad 1000 publikacjach w polskich i zagranicznych mediach
• łączy blisko 300 zespołów i projektów walczących ze smogiem z ponad 60 krajów, z 6 kontynentów.
• zaprosił ponad 120 projektów na wydarzenia
• dotarł z przekazem do 40 milionów ludzi na całym świecie
• dotarł do ponad 5 milionów ludzi za pomocą mediów społecznościowych
• dotarł z filmami promocyjnymi do 500 000 odbiorców
• pozyskał ponad 100 partnerów na całym świecie
• zaangażował w ocenę i doradztwo projektom ponad 200 ekspertów
• zaprosił do Krakowa ponad 70 innowacyjnych startupów i zespołów naukowych
• zgromadził ponad 2000 ludzi na wydarzeniach w Krakowie
• wspomaga wdrażanie rozwiązań projektów w ponad 50 krajach.