Edukatorki seksualne z Grupy Ponton stworzyły graficzną kampanię edukacyjną o HIV/AIDS, by szerzyć rzetelną oraz przystępną wiedzę na temat wirusa wśród młodzieży i młodych dorosłych. Akcja odbędzie się na Instagramie Grupy - @grupaponton oraz w przestrzeni publicznej, w której już niebawem zaroi się od wlepek prezentujących tematy związane z profilaktyką HIV.
Fot. pixabay.com
Akcja wystartuje w Walentynki i potrwa do końca kwietnia. W tym okresie co środę na Instagramie @grupaponton pojawiać się będzie nowa grafika ilustrująca jedno z zagadnień dotyczących HIV/AIDS wraz z wyczerpującym komentarzem edukatorki seksualnej podanym w prostej do zrozumienia, angażującej formie. Omówionych zostanie 10 niezwykle ważnych zagadnień, wokół których narosło wiele nieporozumień. Kampania rozwieje więc np. wątpliwości co do dróg zakażenia HIV, płynów zakaźnych, testowania w kierunku HIV w ciąży, tajemniczego skrótu N=N, długości życia z wirusem, prezerwatyw jako jedynego pewnego zabezpieczenia przed zakażeniem, profilaktyki poekspozycyjnej oraz wciąż żywego i szkodliwego mitu o tym, że komary przenoszą HIV.
„Wielkim atutem kampanii są grafiki wykonane przez młode, rozwijające się ilustratorki. Ich świeże, różnorodne estetyki nadają intrygującego tonu całej akcji i przemówią do młodych osób, co jest głównym celem naszej kampanii” – mówi Magda Falińska, kierująca kampanią w Grupie Ponton. – „Instagram Pontonu to bezpieczne miejsce do poszerzania swojej wiedzy, zadawania pytań oraz rozwiewania wątpliwości z zakresu edukacji seksualnej.