Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Weganie i wegetarianie są zdrowsi, ale nie żyją dłużej

Najnowsze badania potwierdzają, że weganie i wegetarianie częściej cieszą się lepszym zdrowiem, ale nie ma dowodów, że żyją dłużej – informuje „BBC News”.


Fot. pixabay.com

Takie są wnioski z analizy opublikowanych w ostatnich latach 10 badań na ten temat. Wykazały one, że weganie i wegetarianie rzadziej chorują na nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Nie stwierdzono jednak, by żyli oni dłużej po uwzględnieniu wszystkich przyczyn zgonów.

Trudno jednak przeprowadzić badania porównujące zachorowalność i długość życia ludzi w zależności od sposobu odżywiania się. Zawsze są one obarczone pewnym marginesem błędu.

Dr Giles Yeo na potrzeby programu telewizyjnego „Trust Me I'm A Doctor” (Zaufaj mi, jestem lekarzem) postanowił przez miesiąc przestrzegać diety wegańskiej. Polega ona tym, że poza mięsem i przetworami mięsnymi, charakteryzującej dietę wegetariańską, zrezygnował również z jedzenia jakichkolwiek wyrobów spożywczych pochodzenia zwierzęcego, czyli z jajek, serów, mleka i innych produktów mlecznych.

Brytyjski lekarz, który jest z wykształcenia genetykiem, absolwentem uniwersytetu w Cambridge, twierdzi, że dzięki diecie wegańskiej schudł 4 kg, a poziom cholesterolu we krwi zmniejszył się u niego o 12 proc. „Byłem tym zaskoczony” – przyznał dr Giles Yeo. Powiedział jednak, że nie zamierza pozostać weganinem, ale postanowił, że będzie przestrzegał diety wegańskiej przez co najmniej kilka dni w miesiącu.

Specjalista ostrzega, że restrykcyjne przestrzeganie diety wegańskiej wymaga suplementacji niektórych witamin i mikroelementów, takich tak jod i witamina B12, ponieważ trudno je pozyskać z samych orzechów, warzyw i owoców.

Data utworzenia: 06.09.2018
Weganie i wegetarianie są zdrowsi, ale nie żyją dłużej Oceń:

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.