Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Diety alternatywne

  • Diety alternatywne

    Diety alternatywne charakteryzują się świadomą rezygnacją z niektórych pokarmów, specyficznym doborem produktów spożywczych, a niekiedy szczególnym reżimem żywieniowym.

  • Dieta bogatobiałkowa (proteinowa)

    Dieta bogatobiałkowa (proteinowa) polega na dostarczaniu organizmowi dużych ilości białka, przy ograniczeniu spożycia tłuszczów i węglowodanów.

  • Dieta Dukana

    Dieta Dukana należy do najpopularniejszych obecnie diet i jest stosowana przez coraz większą liczbę pacjentów. Czy jest ona skuteczniejsza od innych diet? Czy dieta proteinowa jest zdrowym i skutecznie odchudzającym sposobem żywienia? Co na ten temat mówią badania?

  • Dieta Atkinsa

    Dieta Atkinsa to dieta ubogowęglowodanowa (nie więcej niż 20 g węglowodanów dziennie), o małej zawartości błonnika, zawierająca bardzo duże ilości tłuszczu i białka.

  • Dieta Kwaśniewskiego

    Podstawowym składnikiem diety Kwaśniewskiego są produkty zawierające duże ilości tłuszczu (70–80% ) i białka (15–20%).

  • Dieta Cambridge

    Dieta o zróżnicowanych wartościach energetycznych (1500 kcal, 1200 kcal, 1000 kcal, 800 kcal i mniej), zawierająca wszystkie składniki odżywcze: białko, małą ilość węglowodanów i tłuszczu, witaminy, składniki mineralne w dawkach odpowiadających zapotrzebowaniu organizmu.

  • Dieta Diamondów

    W diecie Diamondów 60% energii dostarczane jest z węglowodanów, 30% z białka, 10% z tłuszczu.

  • Dieta doktora Haya

    Zasadą diety jest niełączenie produktów białkowych z węglowodanowymi, a przerwa między tymi produktami powinna wynosić 4 godziny. Istotnym elementem diety są warzywa i owoce.

  • Dieta kapuściana (prezydencka)

    Dieta kapuściana (prezydencka)

    Dieta kapuściana (prezydencka) zakłada jedzenie dużej ilości warzyw w postaci zupy (w dowolnej ilości), która w swoim składzie powinna zawierać przede wszystkim kapustę.

  • Dieta Montignaca

    Według twórcy tej diety, nie należy ograniczać wielkości posiłków i ich kaloryczności, ale kontrolować zawartość węglowodanów w diecie.

  • Dieta makrobiotyczna

    Dieta makrobiotyczna opiera się na zasadach chińskiej medycyny, polegającej na wprowadzeniu i zachowaniu równowagi między produktami o właściwościach rozgrzewających i chłodzących – Yin (potrawy bardzo słodkie lub mleko) oraz wzmacniających i ogrzewających – Yang (ryby i przyprawy).

  • Dieta <i>Intermittent fasting</i> – skuteczna dieta czy trend żywieniowy?

    Dieta Intermittent fasting – skuteczna dieta czy trend żywieniowy?

    Dieta IF określana jako okresowa głodówka, od niedawna budzi ogromne zainteresowanie ze względu na doniesienia o jej skuteczności w redukcji masy ciała oraz pozytywnych korzyściach zdrowotnych.

  • Dieta Oxy

    Dieta Oxy

    Dieta Oxy to jedna z diet bogatobiałkowych, która według autorki, dietetyczki Patrycji Mazur, ma być zdrowszym odpowiednikiem diety Dukana. Składa się ona z 4 etapów, a każdy z nich trwa 7 dni.

  • Dieta Ornisha

    Dieta Ornisha

    Dieta Ornisha nie wymaga liczenia kalorii i opiera się głównie na produktach pochodzenia roślinnego, stąd obfituje w węglowodany złożone i błonnik pokarmowy.

  • Dieta paleo

    Dieta paleo

    Podstawowym argumentem na rzecz diety paleo jest przekonanie, że nasz genom nie jest przystosowany do produktów, które obecnie spożywamy. Dieta paleolityczna polega więc na naśladowaniu sposobu odżywiania ludzi, którzy w erze Paleolitu trudnili się łowiectwem i zbieractwem.

  • Dieta South Beach

    Twórcą diety South Beach jest kardiolog dr Arthur Agatston, przeciwnik liczenia kalorii i odmierzania ilości spożytych białek, tłuszczów czy węglowodanów. Zaproponowany przez niego plan żywieniowy uczy, jak wybierać „dobre” węglowodany i tłuszcze. Sekretem diety jest odpowiedni dobór składników.

  • Dieta kopenhaska

    Dieta kopenhaska trwa 13 dni i ma, według jej twórcy, poprawić przemianę materii i uregulować metabolizm.

  • Dieta PRO

    Dieta PRO

    Diete PRO to dieta redukcyjna o umiarkowanej ilości białka i umiarkowanej ilości węglowodanów. Zawiera 40% energii pochodzącej z węglowodanów, 30% energii pochodzącej z białka i 30% energii pochodzącej z tłuszczu.

  • Dieta według grupy krwi

    Dieta według grupy krwi

    Dieta według grupy krwi nie jest monotonna, pozwala na spożywanie wielu produktów, ale radykalne ograniczenie niektórych może spowodować niedobory i być niekorzystne dla zdrowia.

  • Dieta Zone

    Celem tej diety jest utrzymanie właściwego stężenia insuliny – hormonu, który wydzielany w nadmiarze powoduje nadwagę.

22 artykułów - strona 1 z 2

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.