Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Gdańsk - nowatorska aplikacja Centrum Chorób Piersi

GUMed
gumed.edu.pl

Darmowa aplikacja mobilna Centrum Chorób Piersi Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, szpitala Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, powstała, by na bieżąco monitorować stan pacjentów z rakiem piersi, a także zapewnić im dostęp do bieżących informacji dotyczących tej choroby.


Fot. pixabay.com

W aplikacji mobilnej pacjent znajdzie najważniejsze informacje na temat raka piersi (m.in. jak się badać i jak poprawić wyniki leczenia) i Centrum Chorób Piersi UCK, a także organizacji dla pacjentów oraz ciekawostki interesujące z punktu widzenia chorego. Na bieżąco umieszczane będą wiadomości ważne z organizacyjnego punktu widzenia, takie jak zmiana godzin przyjęć lekarza czy dane adresowe. Nowo powstała aplikacja nie pełni jednak funkcji tylko informacyjnej, lecz daje możliwość codziennego kontrolowania stanu pacjenta.

- Doceniamy rolę nowoczesnej informacji. Chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona w sposób maksymalnie przyjazny i łatwy w użyciu. Jednak to, o co najistotniejsze i najbardziej innowacyjne w tej aplikacji, to moduł zgłaszania działań niepożądanych, czyli np. pogarszającego się samopoczucia. To narzędzie daje nam możliwość szybszej, aktywnej reakcji. Tego rodzaju działania, nowatorskie w Polsce, mają udowodniony wpływ na poprawę wyników leczenia – mówi dr hab. Elżbieta Senkus-Konefka z Katedry i Kliniki Onkologii i Radioterapii GUMed.

Pacjentki, które zainstalują aplikację na swoim telefonie, będą codziennie wypełniać ankietę składającą się z kilkunastu pytań. Jednym z zadań będzie określenie swoich dolegliwości w skali od 1 do 4. W przypadku zaznaczenia 3. stopnia automatycznie zostanie wysyłany email z informacją do pielęgniarki dedykowanej chorym z rakiem piersi. Kontakt z pacjentką umożliwi podjęcie odpowiednich działań. Pielęgniarka skontaktuje chorą z lekarzem, doradzi sposób postępowania, pokieruje do szpitala itp.

Aplikacja została sfinansowana przez firmę Pfizer, będącą sponsorem głównym, oraz firmy: Egis i Pierre Fabre. Aktualnie pobrać można ją ze sklepu internetowego Google Play (telefony obsługiwane przez systemem Android). Niebawem będzie dostępna również w App Store (dla użytkowników sytemu iOS).

Aplikacja mobilna wpisuje się w ideę kompleksowej opieki, którą Centrum Chorób Piersi oferuje swoim pacjentom. Na pierwszej wizycie chora badana jest przez onkologa i chirurga onkologicznego. W zależności od potrzeby kierowana jest na mammografię, USG piersi, biopsję, rezonans magnetyczny, USG i biopsję węzłów chłonnych. W trakcie konsylium lekarze podejmują decyzję, czy konieczna jest chemio- lub/i radioterapia, czy od razu zabieg chirurgiczny. Istnieje również możliwość udziału w licznych badaniach klinicznych, prowadzonych w ramach współpracy międzynarodowej z wykorzystaniem najnowocześniejszych leków.

Walka z rakiem piersi nie jest łatwa, także pod względem psychicznym, dlatego też na pacjentki Centrum Chorób Piersi UCK czeka wykwalifikowany psychoonkolog.

14.06.2019
Zobacz także

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?