Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Zdrowa dieta łagodzi objawy depresji

Zmiana sposobu odżywiania się na bardziej korzystny dla zdrowia, np. dostarczenie organizmowi większej ilości składników odżywczych lub ograniczenie spożycia tłuszczów, wiąże się z poprawą nastroju u osób z objawami depresji – czytamy na łamach „Psychosomatic Medicine”.


Fot. pixabay.com

Naukowcy z University of Manchester (W. Brytania), University of Western Sydney (Australia) i kilku innych ośrodków naukowych przeanalizowali wyniki 16 badań dotyczących wpływu diety na objawy depresji i lęku u prawie 46 tys. osób.

Doszli do wniosku, że jakakolwiek poprawa sposobu żywienia skutkuje złagodzeniem objawów depresji. Zarówno dieta odchudzająca, wzbogacająca o składniki odżywcze, czy ograniczająca ilość tłuszczów sprawia, że ludzie zyskują lepszy nastrój, choć nie ulega zmianie ich poziom lęku.

„To dobra wiadomość. Podobne efekty występujące po jakiejkolwiek poprawie żywienia sugerują, że wysoko specyficzne czy specjalistyczne diety nie są potrzebne przeciętnemu człowiekowi. Już proste zmiany mogą być równie korzystne dla zdrowia psychicznego” – komentuje dr Joseph Firth, jeden z autorów analizy.

Zdrowa dieta przynosi najlepsze efekty w połączeniu z regularnymi ćwiczeniami. Ponadto sposób odżywiania się jest szczególnie ważny w przypadku kobiet, u których obserwuje się najwyraźniejsze zmiany w obrębie kondycji psychicznej.

07.02.2019

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?