Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Bóle kręgosłupa a cukrzyca – ćwiczenia odcinka szyjnego kręgosłupa

Monika Kamieńska
mgr fizjoterapii, szpital MSW w Krakowie
Bóle kręgosłupa a cukrzyca – ćwiczenia odcinka szyjnego kręgosłupa

Aby zapobiegać dolegliwościom ze strony kręgosłupa, możemy sami wykonywać zestaw ćwiczeń usprawniających poszczególne jego odcinki. Poniżej przedstawiono uniwersalny zestaw ćwiczeń, bezpieczny do samodzielnego wykonania, prosty i skuteczny, który może wykonać każdy z nas, chorych na cukrzycę, cierpiący na bóle kręgosłupa. W tym odcinku prezentujemy zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych odcinka szyjnego kręgosłupa.

Ćwiczenie 1. Skłon głowy w przód, dotykamy brodą mostka. Prostujemy głowę z brodą przyciągniętą do szyi bez odchylania głowy do tyłu (powtarzamy 10 razy).

Ćwiczenie 2. Skłon głowy w bok, w lewo potem prawo, bez ruchów ramion (powtarzamy po 10 razy na każdą stronę).

Ćwiczenie 3. Skręt głowy w lewo potem w prawo, broda nadaje kierunek ruchowi.

Ćwiczenie 4. Lewa dłoń na skroni po stronie prawej, prawa dłoń na żuchwie po stronie lewej podtrzymuje brodę. Skręt w lewo, wytrzymujemy napięcie przez 5 sekund, rozluźnienie z pogłębieniem ruchu (powtarzamy po 10 razy na każdą stronę).

Ćwiczenie 5. Prawą ręką sięgamy nad głową do lewego ucha, lewą ręką trzymamy brzeg krzesła. Naciskamy głową na prawą rękę (bez ruchu głowy) przez 5 sekund, rozluźniamy i pociągamy prawą ręką głowę w prawą stronę (powtarzamy 10 razy na każdą stronę).

Ćwiczenie 6. Prawą dłoń przykładamy do prawej skroni. Uciskamy głową na dłoń ok. 5 sekund, rozluźniamy (powtarzamy po 10 razy na każdą stronę).

Ćwiczenie 7. Dłonie opieramy na potylicy. Uciskamy głową na dłonie przez 5 sekund, rozluźniamy (powtarzamy 10 razy).

Ćwiczenie 8. Dłonie splecione na czole. Uciskamy czołem na dłonie, stawiając opór (bez ruchu głowy) przez 5 sekund, rozluźniamy (powtarzamy 10 razy).

Ćwiczenie 9. Unosimy barki w górę i opuszczamy (powtarzamy 10 razy).

Ćwiczenie 10. Krążymy barkami w przód i w tył (powtarzamy 10 razy).

Data utworzenia: 27.06.2014
Data aktualizacji: 13.11.2017
Bóle kręgosłupa a cukrzyca – ćwiczenia odcinka szyjnego kręgosłupaOceń:
(5.00/5 z 3 ocen)

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.