×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Produkty przeznaczone dla dzieci są zbyt tłuste i słodkie

wyborcza.pl

Niemiecka Organizacja Foodwatch, zajmująca się ochroną praw konsumenckich, szczegółowo przeanalizowała skład 1,5 tys. produktów żywnościowych dla dzieci.

Niestety większość z nich została uznana jako tłuste i słodkie. Dotyczy to zarówno produktów konwencjonalnych, jak i tych reklamowanych jako zdrowa żywność. Organizacja przestrzega, że nawet w zwykłym soku owocowym (w 250 ml) może się znaleźć aż 5 kostek cukru.

W ostatnim raporcie Foodwatch opisuje, z czego składają się produkty dla dzieci i wyjaśnia, w jaki sposób firmy przekonują nas do ich zakupu. Raport zawiera także informacje o sposobie „wzbogacania” tanich produktów dużą ilością sztucznych składników.

Produkowanie zdrowszej żywności okazuje się nieopłacalne, ponieważ żywność ta daje niższą marżę. Z tego też powodu producenci rzadko decydują się na wprowadzanie na rynek takich artykułów spożywczych.

Raport Foodwatch zwraca również uwagę, że do marki najbardziej przywiązują się dzieci (wszechobecne reklamy w telewizji, internecie). Najbardziej rażąca różnica między tym co słyszymy w reklamie a rzeczywistością dotyczy spożywanych przez dzieci płatków śniadaniowych. Aż 96% przebadanych produktów z tej grupy zaliczono do słodkich i tłustych. Produkty takie charakteryzują się aż 25-50% zawartością cukru.

19.03.2012
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta