Niemiecka Organizacja Foodwatch, zajmująca się ochroną praw konsumenckich, szczegółowo przeanalizowała skład 1,5 tys. produktów żywnościowych dla dzieci.
Niestety większość z nich została uznana jako tłuste i słodkie. Dotyczy to zarówno produktów konwencjonalnych, jak i tych reklamowanych jako zdrowa żywność. Organizacja przestrzega, że nawet w zwykłym soku owocowym (w 250 ml) może się znaleźć aż 5 kostek cukru.
W ostatnim raporcie Foodwatch opisuje, z czego składają się produkty dla dzieci i wyjaśnia, w jaki sposób firmy przekonują nas do ich zakupu. Raport zawiera także informacje o sposobie „wzbogacania” tanich produktów dużą ilością sztucznych składników.
Produkowanie zdrowszej żywności okazuje się nieopłacalne, ponieważ żywność ta daje niższą marżę. Z tego też powodu producenci rzadko decydują się na wprowadzanie na rynek takich artykułów spożywczych.
Raport Foodwatch zwraca również uwagę, że do marki najbardziej przywiązują się dzieci (wszechobecne reklamy w telewizji, internecie). Najbardziej rażąca różnica między tym co słyszymy w reklamie a rzeczywistością dotyczy spożywanych przez dzieci płatków śniadaniowych. Aż 96% przebadanych produktów z tej grupy zaliczono do słodkich i tłustych. Produkty takie charakteryzują się aż 25-50% zawartością cukru.