Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Uginanie przedramion ze sztangielkami w pozycji siedzącej

dr Andrzej Grzelak
fizjolog wysiłku fizycznego i sportu, trener, instruktor fitness, specjalista treningu zdrowotnego

Pozycja wyjściowa

Usiądź stabilnie na krześle. Sztangielki trzymaj w obu dłoniach, ramiona opuszczone wzdłuż tułowia. Plecy wyprostowane, wzrok skierowany przed siebie.

Przebieg ćwiczenia

Ugnij przedramiona, unosząc sztangielki tak, aby dłonie znajdowały się wyżej niż łokcie, a następnie powoli, kontrolując ruch i napięcie mięśni, powróć do pozycji wyjściowej.

Uwagi:

  • Uginając przedramiona, wykonuj wydech, prostując – wdech. Unikaj wstrzymywania oddechu.
  • Ramiona i łokcie trzymaj blisko tułowia w jednej płaszczyźnie.
  • Ćwiczenie wykonuj powoli i płynnie, unikając bujania ramionami i tułowiem.
  • Chwilowe wstrzymanie ruchu w szczytowej fazie ugięcia przedramion zwieksza izometryczne napięcie mięśni dwugłowych.

Ćwiczenie angażuje głównie mięśnie dwugłowe, ramienne i ramienno-promieniowe.

26.08.2016

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta