Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Zginanie przedramion z taśmą w pozycji stojącej

dr Andrzej Grzelak
fizjolog wysiłku fizycznego i sportu, trener, instruktor fitness, specjalista treningu zdrowotnego

Pozycja wyjściowa

Stań w lekkim rozkroku na taśmie rozłożonej pod stopami, trzymając oba jej końce w dłoniach. Ramiona wzdłuż tułowia, lekko ugięte w stawach łokciowych. Sylwetka wyprostowana, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany przed siebie.

Przebieg ćwiczenia

Ugnij przedramiona w stawach łokciowych tak, aby dłonie znajdowały się wyżej niż łokcie, a następnie powoli, kontrolując ruch i napięcie mięśni, powróć do pozycji wyjściowej.

Uwagi:

  • Zginając przedramiona, wykonuj wydech, prostując – wdech. Unikaj wstrzymywania oddechu.
  • Utrzymuj wyprostowaną sylwetkę, unikając garbienia się i bujania tułowiem.
  • Utrzymuj łokcie i ramiona blisko tułowia, nie cofaj i nie wysuwaj stawów łokciowych poza linię tułowia.
  • W szczytowym momencie fazy koncentrycznej (zgięcie przedramienia) zatrzymaj na chwilę ruch, zwiększając izometryczne napięcie mięśnia dwugłowego ramienia.

Ćwiczenie angażuje w głównej mierze zginacze ramienia: mięśnie dwugłowe, ramienne i ramienno-promieniowe.

23.09.2016

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta

  • Jak przebiega szybka ścieżka onkologiczna?
    Do skorzystania z szybkiej ścieżki (terapii) onkologicznej uprawnia karta Diagnostyki i Leczenia Onkologicznego (DiLO), zwana zieloną kartą. Założenie jest takie, że od wpisania pacjenta na listę oczekujących na konsultację specjalisty do postawienia diagnozy nie może minąć więcej niż 7 tygodni.
  • Specjaliści i skierowania
    Mój stan zdrowia się pogorszył, czy mogę się starać o przyjęcie przez specjalistę poza kolejnością? Czy można samodzielnie wybrać miejsce badań, na które skierowanie wydał lekarz specjalista?