W jedenastym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych na przykładzie młodej kobiety stosującej restrykcyjną dietę opisano charakterystyczną cechę EKG w przypadku hipokalcemii.
Przypadek 64-letniej pacjentki z nietypowym bólem w klatce piersiowej.
W dziewiątym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych na przykładzie chorej ze szpiczakiem opisano charakterystyczną cechę EKG w przypadku hiperkalcemii.
W ósmym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych podsumowano informacje na temat hipokaliemii.
W siódmym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych pokazano EKG z nietypowym, niemiarowym rytmem serca.
W szóstym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych wyjaśniono, jaka morfologia załamka T i odcinka ST każe podejrzewać hipokaliemię. Pokazano, jak różnicować rozdwojony załamek T od załamka U.
W piątym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych wyjaśniono, skąd wynika zwiększenie częstości zgonów u hospitalizowanych chorych z hipokaliemią.
W czwartym odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych wyjaśniono, dlaczego u chorych dializowanych hiperkaliemia nie daje charakterystycznych zmian w EKG. Omówiono też zasady leczenia hiperkaliemii.
W trzecim odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych zwrócono uwagę na to, jak nie pomylić ciężkiej hiperkaliemii z blokiem lewej odnogi pęczka Hisa. Pomocny jest w tym zaproponowany przez docenta Kuklę objaw saksofonu.
W drugim odcinku cyklu dotyczącego obrazu elektrokardiograficznego w zaburzeniach elektrolitowych omówiono przyczyny występowania hiperkaliemii u chorych na cukrzycę. Podano praktyczne wskazówki, które pomogą uniknąć niepotrzebnego kierowania chorych z hiperkaliemią i uniesieniem odcinków ST w EKG na koronarografię.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.