O sytuacji opieki psychiatrycznej nad małoletnimi w województwie lubuskim, a w szczególności w Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze rozmawiali członkowie Zespołu Koordynującego Regionalny Program Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2021-2022.
Dane są zatrważające. Szacowaliśmy, że problemy z krótkowzrocznością będą dotyczyć 20-30 proc. uczniów – powiedział okulista prof. Robert Rejdak, którego zespół realizuje program badań wzroku u dzieci w ramach Narodowego Programu Wsparcia Uczniów po Pandemii.
Przed pandemią o tej porze rzadkością była całkowita zajętość łóżek dziecięcych, tymczasem z dnia na dzień przybywa infekcji – powiedziała PAP pediatra i specjalista chorób zakaźnych dr Lidia Stopyra. Zaapelowała też, aby dzieci z infekcjami nie puszczać do szkoły.
Jeżeli chcemy zapobiegać korzystaniu z alkoholu czy narkotyków, uzależnieniu od Internetu lub pornografii, przemocy, depresji czy tendencjom samobójczym, powinniśmy działać przyczynowo, a nie objawowo" – powiedział prezes zarządu Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej doktor Szymon Grzelak i dodał, że szczególną rolę odgrywają tu wychowawcy i nauczyciele.
Jesteśmy czujnymi obserwatorami tego, co się dzieje w szkołach wyższych – powiedział wiceminister edukacji i nauki Włodzimierz Bernacki. Jak mówił, poziom zakażeń na uczelniach jest nieco niższy niż w szkołach. Wskazał, że być może dlatego, iż duża część studentów jest zaszczepiona.
Co siódme dziecko w Polsce odczuwa niezadowolenie ze swojego życia w stopniu zagrażającym jego zdrowiu psychicznemu. Gorsze samopoczucie mają starsze dziewczęta i młodzież z dużych miast. Połowa młodych ludzi nie akceptuje samych siebie.
Na razie nie ma żadnych planów odejścia od systemowej nauki stacjonarnej – powiedział w piątek w Polskim Radiu minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Dodał, że na wypadek załamania się wydolności służby zdrowia opracowane zostały różne scenariusze, a szkoły są przygotowane do przejścia na naukę zdalną.
3 listopada br. odbyło się posiedzenie komisji powołanej do przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
W trakcie pandemii COVID-19 podwoił się czas, jaki spędzają w USA dzieci przy telewizorach, smartfonach i tabletach. Poświęcają na to niemal osiem godzin dziennie, a nie obejmuje to zajęć szkolnych – wyliczyli naukowcy z University of California-San Francisco (USF).
Korzystanie z Instagrama lub Snapchata przed 11. rokiem życia wiąże się ze znacznie bardziej problematycznymi zachowaniami cyfrowymi - dzieci chętniej włączają strony z niedostosowanymi do ich wieku treściami, częściej też stają się sprawcami hejtu - informują naukowcy w piśmie "Computers in Human Behaviour".
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.