mp.pl to portal zarówno dla lekarzy jak i pacjentów. Prosimy wybrać:

Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Modyfikacja polityki szczepień w Wielkiej Brytanii – rola analizy ekonomicznej

03.09.2012
Modifying vaccine policy in UK: the role of economic analysis
Mary Ramsay, Mark Jit

Zobacz także serwis: www.mp.pl/szczepienia

SPECJALNIE dla Medycyny Praktycznej Szczepienia

Mary Ramsay
Immunisation, Hepatitis and Blood Safety Department,
Health Protection Agency, Londyn, Wielka Brytania
Mark Jit
Modelling and Economics Unit,
Health Protection Agency, Londyn, Wielka Brytania

Tłumaczyła dr med. Agnieszka Matkowska-Kocjan

Wprowadzenie

Polityka szczepień ochronnych w Wielkiej Brytanii leży w gestii Wspólnego Komitetu Szczepień i Immunizacji (Joint Committee on Vaccination and Immunisation – JCVI) – niezależnej komisji ustalającej rekomendacje dla Ministra Zdrowia. W skład JCVI wchodzi szereg ekspertów powoływanych na drodze otwartego konkursu – specjalistów w dziedzinie pediatrii, medycyny rodzinnej, chorób zakaźnych, mikrobiologii, immunologii, zdrowia publicznego, modelowania matematycznego, ekonomii opieki zdrowotnej i zarządzania. Swój stały udział w Komitecie mają również różne agencje rządowe, w tym odpowiedzialne za: rejestrację leków (Medicines and Healthcare Regulatory Agency), kontrolowanie produktów biologicznych (National Institute for Biological Standards and Control) oraz nadzór nad chorobami zakaźnymi (Health Protection Agency). Komitet podejmuje decyzje na podstawie informacji dostarczonych przez wymienione agencje, wyników publikacji naukowych oraz danych uzyskanych w odpowiedzi na otwarte, publiczne zapytanie.1 Zazwyczaj w odpowiedzi na takie zapytanie dowody nadsyłają osoby indywidualne oraz organizacje, takie jak firmy farmaceutyczne, sektor związany z wolontariatem, przedstawiciele pacjentów i lokalne organizacje służby zdrowia.

O tym się mówi

  • Lekarze mają prawo się bać
    Jestem lekarzem pracującym w powiatowym SOR. Nie chcę komentować skandalicznej wypowiedzi wicepremiera Sasina na temat naszego strachu i  braku zaangażowania. Zamiast tego proponuję trzy rozwiązania, dzięki którym medycy będą mogli bać się mniej.
  • Eksperci: systemowi grozi załamanie
    Polska nie ma żadnej strategii walki z pandemią. Decyzje MZ są spóźnione i chaotyczne – ocenili eksperci biorący udział w dyskusji podczas IV Konferencji „Wizja Zdrowia”, przestrzegając, że w perspektywie kilku tygodni może dojść do całkowitego załamania opieki szpitalnej.
  • Lekarze domagają się zmian systemowych
    Codziennie widzimy, jak pacjenci odbijają się od systemu ochrony zdrowia, a lekarz został sprowadzony do roli zderzaka, który musi odbijać pacjenta od systemu – mówił Łukasz Jankowski, Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie.