eMPendium - usługi on-line

Usługi on–line to nowe funkcje w programie eMPendium, które pozwalają na bardziej efektywne i wygodne zarządzanie terminarzem oraz tworzą nowoczesne, dodatkowe możliwości komunikacji z pacjentami. Pierwszą z wprowadzonych nowości są przypomnienia o wizytach, które za pośrednictwem poczty elektronicznej (e–mail) lub wiadomości sms (dostępne wkrótce) umożliwią przypomnienie pacjentowi z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie zaplanowanej wizyty i potwierdzenie lub odwołanie przez niego obecności. Wiadomości mogą być generowane ręcznie lub automatycznie, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.
Ponadto nowe usługi pozwalają na udostępnienie terminarzy poszczególnych lekarzy w ramach całej przychodni na stronie świadczeniodawcy w portalu placowki.mp.pl/poczet.mp.pl, co umożliwi pacjentom samodzielne rejestrowanie się na wizyty bez wychodzenia z domu. Terminarz na stronie www synchronizuje się z terminarzem przychodni w programie eMPendium, dzięki czemu jest zawsze aktualny w obu wersjach.

Aktywacja usług on–line

W celu skorzystania z usług on–line należy dokonać ich aktywacji dla wybranego świadczeniodawcy skonfigurowanego w Gabinecie. W zakładce KONFIGURACJA należy wybrać przycisk USŁUGI ON-LINE, następnie w lewej części okna wybrać świadczeniodawcę i kliknąć na przycisk AKTYWUJ USŁUGI ON-LINE.

Potwierdzanie wizyt


Usługa ta ma na celu przypominanie pacjentom za pomocą wiadomości e-mail lub sms (dostępne wkrótce) o wizytach, które mają się odbyć w najbliższym czasie u konkretnego lekarza przyjmującego w danej placówce. W treści wiadomości pojawia się link, którego kliknięcie potwierdza lub anuluje uprzednio zaplanowaną wizytę.

Warunkiem koniecznym do wysłania przypomnienia do pacjenta jest wyrażenie przez niego zgody na otrzymywanie takich wiadomości oraz odnotowanie tego faktu w danych pacjenta w programie.

Do sprawnego funkcjonowania powiadomień konieczne jest stałe połączenie komputera, na którym znajduje się serwer modułu Gabinet z internetem.

Przypomnienia o wizytach mogą być wysyłane w dwóch trybach: automatycznym lub ręcznym.

Tryb automatyczny jest mechanizmem, który samoczynnie wysyła powiadomienia na kilka dni przed terminem zaplanowanej wizyty, a jego konfiguracja jest opisana poniżej.

Dla automatycznych powiadomień e-mailowych można skonfigurować następujące parametry usługi:

  • automatyczne wysyłanie powiadomień
  • czas dzielący zaplanowaną wizytę od automatycznego wygenerowania i wysłania wiadomości o niej przypominającej
  • adres e-mail nadawcy wiadomości (konto e-mail na serwerze mp.pl) oraz adres e-mail adresata wiadomości zwrotnych (na dowolnym serwerze)
  • tytuł oraz domyślną treść wiadomości wysyłanych do pacjenta (w przypadku wysyłania powiadomień ręcznie, treść wiadomości może być edytowana w trakcie jej tworzenia).

Ręczne wysłanie wiadomości do pacjenta możliwe jest po kliknięciu przycisku widocznego w terminarzu obok umówionych wizyt, w komórkach, dla których zostały aktywowane powiadomienia e-mail. Po naciśnięciu przycisku pojawia się okienko, które pozwala na wybranie lub wprowadzenie adresu, na który ma zostać wysłana wiadomość, jej treści oraz daty wysłania.

Aby wiadomości wygenerowana przez Gabinet mogła zostać wysłana do pacjenta, musi zostać zsynchronizowana z serwerami Medycyny Praktycznej. Do tego czasu, przy terminie widoczna będzie ikona . Synchronizacja odbywa się automatycznie co 5 minut lub bezpośrednio po kliknięciu na ikonę znajdującą pod terminarzem. Wizyta oczekująca na potwierdzenie przez pacjenta jest oznaczona ikoną . Jeśli pacjent kliknie jeden z linków w otrzymanej wiadomości e-mail lub odpisze na smsa, to ikona zmieni się na (potwierdzenie obecności) lub . Niezależnie od komunikacji automatycznej, w sytuacji gdy pacjent potwierdzi telefonicznie lub osobiście obecność na wizycie albo ją odwoła, możliwa jest ręczna zmiana statusu takiego terminu.

Rejestracja przez Internet (terminarz on-line)


Podczas aktywacji usługi konieczne jest sparowanie elementów struktury organizacyjnej świadczeniodawcy skonfigurowanych w Gabinecie z danymi placówki znajdującymi się w bazie portalu placowki.mp.pl. Autoryzacja odbywa się za pomocą logowania do konta poczty elektronicznej użytkownika posiadającego uprawnienia administratora konta placówki w portalu.

Kolejnym krokiem jest udostępnienie godzin przyjęć do poszczególnych lekarzy, które będą dostępne w terminarzu na stronie www. W tym celu, podczas definiowania godzin przyjęć lekarza należy zaznaczyć opcję „Terminy dostępne w zapisach on-line”

Po prawidłowym zsynchronizowaniu danych pojawi się możliwość rejestracji pacjentów na wizyty poprzez stronę on-line. Zapis odbywa się w dwóch trybach: dla rozpoznanych oraz nowych pacjentów świadczeniodawcy. Pierwszy przypadek dotyczy wszystkich osób, które w programie eMPendium uzyskały pozwolenie na zapisy w terminarzu on-line. Takie osoby zostaną zarejestrowane bez dodatkowej weryfikacji. Jeżeli zaś chodzi o nowych pacjentów, ich wstępny wpis na wizytę pojawi się w terminarzu modułu Gabinet, a zatwierdzenie terminu musi być dokonane przez pracownika placówki.

Po wyszukaniu odpowiedniej placówki, pacjent powinien w terminarzu wybrać właściwą komórkę/poradnię i  lekarza w niej przyjmującego, po czym zarejestrować się na wybraną godzinę. Po wypełnieniu krótkiego formularza z podstawowymi danymi (imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu) następuje wstępna rezerwacja terminu (UMÓW WIZYTĘ). Informacja o tej rezerwacji podczas synchronizacji danych zostanie wysłana do bazy danych modułu Gabinet w przychodni, w której rejestratorka potwierdzi zarezerwowany termin. Na koniec zostanie przesłana wiadomość zwrotna na adres e-mail podany przy umawianiu wizyty on-line.