Za jakim rozpoznaniem przemawia ten zapis w zestawieniu z obrazem klinicznym?
Jaki jest odstęp QT w tym zapisie i co jest przyczyną dziwnego kształtu szczytu załamków T w odprowadzeniu V1?
Oto 2 fragmenty badania holterowskiego, zarejestrowane o godzinie 21 i rozdzielone 12-minutową przerwą. Proszę odpowiedzieć na 2 pytania.
Jakie są przyczyny nieprawidłowego kształtu zespołów QRST?
Proszę o odpowiedź na 3 pytania, dotyczące 3 różnych fragmentów tego zapisu.
Oto elektrokardiogram 32-letniego mężczyzny, od 3 lat leczonego z powodu narastającej niewydolności serca (II/III klasa NYHA). W przeszłości był zwolniony z wojska za względu na niedorozwój i znaczne upośledzenie sprawności lewej kończyny górnej.
Oto EKG 25-letniej kobiety, przyjętej do szpitala z powodu krwioplucia (od 2 dni) i łatwego męczenia się „od dziecka”.
Jaką arytmię należy rozpoznać na pasku odprowadzeń kończynowych?
Proszę odpowiedzieć na 2 pytania dotyczące tego standardowego elektrokardiogramu z bradykardią.
W odpowiedzi na sugestie Czytelników, kolejny odcinek cyklu poświęcony jest interpretacji zmian w zapisie EKG oraz ich znaczenia u dzieci z jadłowstrętem psychicznym. Choroba ta przebiega z wyniszczającym niedożywieniem organizmu i nierzadko kończy się śmiercią chorego. Istotną grupę objawów zarówno w rozpoznawaniu, jak i leczeniu stanowią objawy kardiologiczne.
Co jest przyczyną okresowych przerw w trakcie pracy serca?
Na jaką lokalizację zawału wskazuje ten zapis?
W tym odcinku kursu EKG opisano ciekawy przypadek groźnych dla życia omdleń u kilkuletniej dziewczynki. Kluczem do trafnego ustalenia rozpoznania było dokładne badanie kliniczne dziecka, a EKG pozwoliło opisać jego szczegóły.
Zalecenia amerykańskich towarzystw kardiologicznych z 2009 roku dotyczące interpretacji zapisu EKG słusznie za najtrudniejsze dla kardiologa uznały interpretację zmian załamka T oraz pomiar odstępu QT. Składa się na to wiele czynników. W niniejszym odcinku kursu EKG opisano obowiązujące zasady postępowania oraz przykłady zastosowania w praktyce.