Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
-
Jakich certyfikatów potrzebują użytkownicy nie będący lekarzami,
aby obsługiwać proces szczepień w aplikacji?
Pokaż odpowiedź
Niezbędny jest certyfikat e-zla (ZUS) oraz certyfikaty uwierzytelniające placówkę w P1 (certyfikat WSS i TLS) umożliwiające uruchomienie punktu szczepień. Wniosek o certyfikat z ZUS można złożyć poprzez gabinet.gov.pl.
-
Czy osoba posiadająca zawód niemedyczny może uruchomić punkt szczepień?
Pokaż odpowiedź
Tak. Taka osoba może uruchomić punkt szczepień, dodać użytkowników, ale nie może obsłużyć procesu szczepienia.
-
Czy można korzystać z aplikacji, jeżeli rejestrujemy pacjentów w aplikacji rządowej e-Rejestracja?
Pokaż odpowiedź
Tak. Kolejność czynności w sytuacji, gdy zarejestrowano pacjenta przez aplikację rządową e-Rejestracja:
- Rejestracja pacjenta w rządowym systemie e-Rejestracja. (Na tym etapie nie oznacza się wizyty jako „zrealizowana”.)
- Obsługa szczepienia w aplikacji mp.pl – obsługa szczepienia COVID-19:
- wyszukanie skierowania pacjenta
- wprowadzenie kwalifikacji do szczepienia (wprowadzenie kwalifikacji automatycznie oznacza skierowanie „w realizacji”)
- wprowadzenie informacji o szczepieniu.
- Oznaczenie w rządowym systemie e-Rejestracji wizyty jako „zrealizowana” po udokumentowaniu szczepienia.
(Jeżeli obsłużono podanie 1 dawki, należy umówić kolejną wizytę. Oznaczenie wizyty, na której podano 2 dawkę jako „zrealizowana”, automatycznie oznacza również skierowanie jako „zrealizowane”.)
-
Czy mogę kontynuować obsługę szczepienie pacjenta, którego skierowanie przyjęto do realizacji w innej aplikacji?
Pokaż odpowiedź
Tak. Jeżeli przyjęto skierowanie do realizacji w innej aplikacji:
- można wprowadzić kwalifikację lub informację o szczepieniu, ale po podaniu drugiej dawki należy oznaczyć skierowanie jako zrealizowane w aplikacji źródłowej (nie dotyczy przypadku opisanego w poprzednim punkcie, kiedy rejestracja na szczepienie odbyła się przez rządowy system rejestracji)
- lub wyszukać skierowanie w programie, wpisując jego numer w wyszukiwarce i kontynuować.
-
Dlaczego program nie wyszukał skierowania pacjenta?
Pokaż odpowiedź
- Jeżeli program nie wyświetli informacji o skierowaniu, prawdopodobnie pacjent nie posiada skierowania na szczepienie i należy je wystawić np. w aplikacji gabinet.gov.pl.
- Jeżeli skierowanie zostało już przyjęte do realizacji w innej aplikacji (np. gabinet.gov.pl), aplikacja również nie będzie mogła wyświetlić takiego skierowania.
- W sytuacji, gdy program nie znajdzie e-skierowania pacjenta, wyświetli stosowny komunikat i umożliwi wpisanie numeru skierowania, w celu jego wyszukania i kontynuacji obsługi szczepienia.
-
Czy aplikacja gromadzi dane o wykonanych szczepieniach?
Pokaż odpowiedź
Aplikacja nie gromadzi danych pacjentów i przeprowadzonych szczepień, ale rejestruje je w systemie P1. Odpowiednie raporty są dostępne na stronie gabinet.gov.pl.
-
Czy proces szczepienia w aplikacji mogą obsługiwać farmaceuci, ratownicy medyczni, diagności laboratoryjni lub osoby wykonujące inne zawody medyczne?
Pokaż odpowiedź
Tak. Lista zawodów osób obsługujących proces szczepienia w aplikacji:
- lekarz, lekarz dentysta, felczer
- pielęgniarka
- położna
- fizjoterapeuta
- diagnosta laboratoryjny
- farmaceuta
- ratownik medyczny
- inny profesjonalista medyczny.