Ustawienia druków

Ustawienia domyślne

do góry strony
  • Wszystkie druki mają w programie ustawienia domyślne:
    • profil drukowania, który dopasowuje się do dostępnej drukarki
    • profil ustawień strony – rozmiar i orientacja papieru, domyślne marginesy w dokumencie lub opcja druku dwustronnego.
  • Jeśli Użytkownik nie wprowadził profilu drukowania, przed drukowaniem każdego dokumentu będzie musiał wybrać drukarkę w oknie systemowym Windows.
  • Jeżeli ustawienia nie zostaną zmienione, program dopasuje je automatycznie do rodzaju druku.
  • Ustawienia druków może edytować dla danego świadczeniodawcy:
    • osoba, której przypisano rolę Zarządcy druków w obrębie świadczeniodawcy
    • Administrator systemu
    • Zarządca placówki.

Zmiana ustawień

do góry strony
  • Kliknij przycisk Ustawienia druków w widoku struktury organizacyjnej na poziomie świadczeniodawcy.
  • W nowym oknie program wyświetli listę dostępnych druków.
  • Zaznacz kolejno poszczególne druki, których ustawienia drukowania chcesz edytować, i wprowadź własne ustawienia w oknie podglądu (jak opisano poniżej).
  • Sporządź wydruk testowy, klikając ikonę wydruku.

Profile drukowania

do góry strony
Ustawienie jest związane z konkretnym stanowiskiem komputerowym i dotyczy głównie wyboru drukarki przypisanej do danego druku.
  • Aby utworzyć profil drukowania dla dokumentu:
    • kliknij przycisk Stwórz profil drukowania (możesz utworzyć kilka profilów)
    • nazwij profil i wybierz drukarkę, która będzie do niego przypisana
      (możesz zaznaczyć checkbox omijania okna systemowego przed wydrukiem dokumentu)
    • podajnik powinien zostać wybrany automatycznie przez drukarkę, w zależności od wskazanego rozmiaru papieru
    • kliknij dodany profil, aby oznaczyć go jako obowiązujący – jeżeli tego nie zrobisz, program spróbuje dopasować ustawienia automatycznie.
  • Dodany profil możesz usunąć lub edytować, klikając odpowiednie przyciski w polu profilu.
  • Aby usunąć zaznaczenie domyślnego profilu, kliknij ikonę kosza po lewej stronie ustawień.

Profile ustawień strony

do góry strony
  • Aby utworzyć nowy profil ustawień strony, zaznacz Stwórz profil i uzupełnij dane (nazwa, parametry).
  • Możesz dodać profil, który wyświetli się w ustawieniach w obrębie całego świadczeniodawcy i w ustawieniach własnych użytkownika, skąd poszczególni Użytkownicy będą mogli wybierać pasujące im opcje.
  • Jeżeli chcesz zmienić lub usunąć istniejący profil, kliknij przy nim odpowiednią ikonę.
  • Aby usunąć zaznaczenie domyślnego profilu, kliknij ikonę kosza po lewej stronie ustawień.
  • W przypadku poniżej wymienionych druków nie można wprowadzać własnych ustawień strony:
    • zgłoszenie do sanepidu
    • zaświadczenie ZUS OL-9
    • skierowanie na zabiegi fizjoterapeutyczne
    • oświadczenie pacjenta i opiekuna.

Recepty

do góry strony
  • Parametry druku recepty możesz ustalić dla całego świadczeniodawcy i/lub Użytkownika
  • Zaznacz przycisk Stwórz profil ustawień recepty i uzupełnij parametry w formularzu:
    • jeżeli drukujesz recepty na papierze A4, możesz zmienić domyślny (oryginalny) format wydruku recepty na dostępne (przy czym marginesy dla poszczególnych opcji program ustala automatycznie):
      • 1 recepta na stronie A4
      • 2 recepty na stronie A4
      • 3 recepty na stronie A4
    • jeżeli drukujesz recepty na formacie receptowym, korzystaj z domyślnie ustawionego formatu wydruku recepty
    • możesz zrezygnować z drukowania niektórych elementów na recepcie (np. ramek, kodów kreskowych), zaznaczając właściwe checkboxy
    • możesz zmienić wysokość pól na recepcie (pola świadczeniodawcy, pacjenta, lekarza, nagłówka, leku oraz pola na kod kreskowy recepty)
    • w zależności od wybranego formatu papieru program automatycznie wyświetla wymiary recepty i papieru.

Dodatkowe parametry

do góry strony
Niektóre druki posiadają dodatkowe parametry, które można określić zarówno dla całego świadczeniodawcy, jak i Użytkownika (na podobnej zasadzie jak profile ustawień strony).

Księgi

Format numeru Księgi ustalany jest w obrębie całego świadczeniodawcy.
Numer Księgi jest parametrem istotnym dla Użytkowników drukujących dokumentację zbiorczą.
  • Kliknij w polu edycji numeru.
  • Wprowadź format numeru.
  • Jeżeli pomiędzy numerami chcesz dodać separatory w postaci znaków specjalnych, wpisz je w polu edycji numeru między wprowadzonymi opcjami.
  • Możesz wprowadzić dowolny format ręcznie wg zasad obowiązujących w placówce.
  • Określony format numeru wyświetli się w podglądzie poniżej pola edycji.
  • Kliknij Zapisz, aby zatwierdzić format numeru.

Zalecenia

Dodatkowe parametry druku zaleceń możesz ustalić zarówno dla całego świadczeniodawcy, jak i Użytkownika.

  • Kliknij odpowiedni przycisk i zaznacz/odznacz opcje spośród dostępnych:
    • drukowanie logotypu świadczeniodawcy
    • drukowanie informacji o komórce świadczeniodawcy
    • drukowanie informacji o lekarzu
    • drukowanie informacji o pacjencie
    • drukowanie informacji o wizycie.
  • Pomoc techniczna i aktywacja

    tel.: +48 12 293 40 08
    poniedziałek–czwartek, w godz. 8.00–18.00
    piątek, w godz. 8.00–17.00
    e-mail: empendium@mp.pl