Strona dotyczy programu eMPendium edm beta, który przestał być rozwijany. Zalecamy przejście do nowszej wersji programu eMPendium edm

Szablony

Funkcja Szablony umożliwia automatyczne uzupełnianie domyślną treścią poszczególnych elementów wizyty: wywiad, badanie fizykalne, zalecenia, badanie ginekologiczne, badanie obrazowe.
Raz utworzony szablon można wykorzystywać wielokrotnie podczas prowadzenia wizyty. W oknie konfigurowania szablonu można definiować nowe szablony oraz edytować treść istniejących.

Tworzenie nowego szablonu

do góry strony
Szablon można przygotować w programie na dwa sposoby:

Przygotowanie szablonu za pomocą ikony Szablony w pasku menu Konfiguracja


  1. Wybierz kategorię, dla której chcesz stworzyć szablon. Kategorie odpowiadają elementom wizyty, do których wstawiana jest treść z szablonu.

  2. Kliknij na znak przy odpowiednim elemencie wizyty.

    Uwaga!

    Do szablonu, oprócz domyślnego tekstu, można w prosty sposób dodać pola ze zmienną zawartością pobierane z odpowiednich pól w bazie danych, np. dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, lekarza itp. Pola te widoczne są z prawej strony (1) w oknie tworzenia szablonu.
    Dodawanie do treści szablonu poszczególnych pól z danymi odbywa się za pomocą metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce szablonu i upuść. Pola te będą uzupełniane automatycznie w momencie wybrania odpowiedniego szablonu w wizycie.




  3. Korzystając z edytora tekstu, możesz formatować tekst oraz wstawiać tabele. Treść do szablonu możesz również wkleić z dowolnego edytora tekstu.


  4. Uwaga!

    Formatowanie oraz tabele umieszczone w szablonach zostaną poprawnie wklejone do wizyty tylko w przypadku włączenia formatowania tekstu w elemencie wizyty, do którego wstawiany jest szablon.





  5. Aby szablon był dostępny dla wszystkich użytkowników programu, zaznacz opcję Widoczny dla innych użytkowników (2).


Tworzenie nowego szablonu podczas prowadzenia wizyty

Uzupełnij treść elementu wizyty i kliknij na przycisk dyskietki. Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na obszarze wprowadzonego tekstu i wybrać opcję Zapisz jako szablon.

W celu sformatowania tekstu, kliknij na znak Konwertuj do RTF znajdujący się nad szablonami.
Dzięki temu wyświetli się pasek narzędzi nad polem tekstowym, identyczny jak w edytorach tekstu.
Aby formatowanie było widoczne, musi być włączona opcja formatowania tekstu.

Wstawianie szablonu do elementu wizyty

do góry strony
  1. Wykorzystanie przycisku Dodaj z szablonu.

    W oknie wizyty wybierz element wizyty, który chcesz uzupełnić treścią z szablonu np. Wywiad.
    W pasku menu Wizyta kliknij Dodaj z szablonu.


    W nowym oknie widoczna jest lista uprzednio stworzonych szablonów wraz z podglądem ich treści. Istnieje możliwość wyświetlenia tylko własnych szablonów. W tym celu zaznacz checkbox Pokaż tylko moje.

    Kliknij na wybrany szablon, z prawej strony okna zostanie wyświetlona jego treść. Po kliknięciu OK treść szablonu zostanie wstawiona do elementu bieżącej wizyty.

  2. Wstawianie szablonów z listy z prawej strony okna.

  3. – Kliknij na strzałkę obok nazwy odpowiedniego szablonu.
    Automatycznie we wskazanym elemence wizyty wstawiana jest treść szablonu.

    – Zaznacz szablon z prawej strony okna i umieść go za pomocą myszki w polu edycji metodą "przeciągnij – upuść", tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce i upuść.

    Tworzenie druków własnych

    do góry strony
    Aby utwórzyć własny druk, otwórz okno Szablony (ikona dostępna w pasku menu Konfiguracja).



    Następnie kliknij na znak , widoczny z prawej strony kategorii Druki.



    Uzupełnij nazwę druku oraz zdecyduj czy druk ma być dostępny dla innych użytkowników.


    Skorzystaj z edytora tekstu (w górnej części okna), za pomocą którego możesz formatować tekst.

    Gotowy druk możesz również utworzyć w dowolnym edytorze tekstu (np. MS Word) i wkleić jego treść do programu. Zawartość druku zostanie wklejona z zachowaniem formatowania.

    Szczególnie pomocne podczas tworzenia własnych druków są pola ze zmienną zawartością, których treść uzupełniana jest na podstawie informacji zapisanych w bazie np.: dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, dane lekarza itd. Pola te dostępne są z prawej strony okna.


    Aby wstawić do druku pole ze zmienną np. nazwisko pacjenta, skorzystaj z metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element Nazwisko, przeciągnij go w odpowiednie miejsce na formatce druku i upuść.

    Zapisz gotowy druk.

    Wystawianie druków własnych

    do góry strony
    W oknie wizyty wybierz element wizyty Druki.

    W pasku menu Wizyta kliknij Druki własne i wybierz z listy rozwijalnej druk, który chcesz dodać do wizyty.




    W nowo otwartym oknie Druk z szablonu, możesz edytować zawartość druku.




    Wszystkie pola ze zmienną zawartością, które wykorzystano w szablonie druku, zostały uzupełnione zgodnie z wprowadzonymi do programu danymi pacjenta, danymi lekarza, danymi świadczeniodawcy itd.

    Podgląd druku dostępny jest po kliknięciu na znak , dostępny w prawym górnym rogu okna.




    Zatwierdzenie druku przyciskiem OK spowoduje dołączenie go do wizyty. Z tego miejsca dostępny jest również podgląd dokumentu oraz możliwość edycji i usuwania.




    W oknie kończącym wizytę druk będzie widoczny na liście dokumentów, które można wydrukować i ostatecznie sprawdzić ich wygląd.

Pomoc techniczna i aktywacja

tel.: +48 12 293 40 08
poniedziałek–piątek, w godz. 9.00–17.00
e-mail: empendium@mp.pl