mp.pl to portal zarówno dla lekarzy, jak i pacjentów — prosimy wybrać:

Wygoda na odległość

08.07.2015
Dziennik Gazeta Prawna, inf. wł.

Co roku dochody z telemedycyny w Polsce rosną o połowę. Wszystko dlatego, że pacjenci oczekują nowoczesnych, szybkich i łatwo dostępnych rozwiązań. Jest to także odpowiedź na problemy polskiej ochrony zdrowia – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.


Fot. Franciszek Mazur / Agencja Gazeta

Jak wskazuje „DGP”, znacznie większej dynamiki rozwoju telemedycyny można się spodziewać, kiedy segment ten zostanie uregulowany prawnie. – Nad potrzebnymi zmianami pracuje już rząd – podkreśla Krzysztof Jakubowski, starszy menedżer w firmie konsultingowej Deloitte.

Na telemedycynę stawiają prywatne placówki. Z usług tego typu oferowanych przez Medicover korzysta już kilkadziesiąt tysięcy osób miesięcznie. Spółka pracuje nad aplikacją na smartfony, która ma wspierać kontrolę cukrzycy.

Z kolei Lux Med uruchomił teleradiologię – zdalne opisy i konsultacje badań obrazowych. Także PZU oferuje już wideo-czat z dietetykiem, fizjoterapeutą, alergologiem czy endokrynologiem – czytamy w „DGP”.

Doradca Medyczny

Ważnym rozwiązaniem będącym odpowiedzią na trudności w dostępie do opieki medycznej jest informacyjno-edukacyjna usługa Doradcy Medycznego Medycyny Praktycznej. To brakujące ogniwo w systemie ochrony zdrowia, które w ok. 70% przypadków zaspokaja potrzeby pacjentów i znacznie redukuje liczbę niepotrzebnych wizyt u lekarzy. Doświadczeni doradcy medyczni udzielają kompleksowej informacji w oparciu o algorytmy wywiadu medycznego opracowane przez specjalistów MP. Oprócz zaleceń dotyczących rodzaju i stopnia pilności potrzebnej pomocy doradcy udzielają także informacji teleadresowych placówek medycznych właściwych dla zidentyfikowanego problemu.