Autorzy mówią - wywiady

  • Odurzający arsenał z domowych szuflad

    Odurzający arsenał z domowych szuflad

    Zmiana dotychczasowego zachowania, wyglądu dziecka, pojawienie się trudności w nawiązywaniu relacji z rodziną lub rówieśnikami, problemy w szkole mogą sugerować, że dziecko sięga po substancje odurzające - mówi dr hab. Anna Krakowiak, prof. IMP, kierownik Kliniki Toksykologii Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi.

  • Genetycy przestrzegają przed wykonywaniem testów DTC

    Genetycy przestrzegają przed wykonywaniem testów DTC

    Z medycznego punktu widzenia środowisko genetyków klinicznych przestrzega przed wykonywaniem testów DTC, zaznaczając, jakie ryzyko interpretacyjne one niosą - mówi prof. Robert Śmigiel, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Genetyki Człowieka

  • Psychiatra dziecięcy potrzebny od zaraz

    Psychiatra dziecięcy potrzebny od zaraz

    To, co możemy zrobić w ramach profilaktyki zdrowia psychicznego, to uczyć dzieci i młodzież rozmawiania o emocjach i wyrażania ich w sposób nieraniący - mówi dr hab. Barbara Remberk, Konsultant Krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.

  • Młodzież LGBT – Ludzie G(ł)odni Bezpieczeństwa i Troski

    Młodzież LGBT – Ludzie G(ł)odni Bezpieczeństwa i Troski

    Orientacji seksualnej nie klasyfikuje się jako zaburzenia, możemy jedynie mówić o swoistych problemach emocjonalnych u osób nieheteroseksualnych, związanych z kontekstem kulturowym, sytuacją społeczną czy warunkami rozwoju - mówi dr n. med. Bartosz Grabski, kierownik Pracowni Seksuologii Katedry Psychiatrii Wydziału Lekarskiego UJ CM.

  • Transplantologia odzwierciedla stan systemu

    Transplantologia odzwierciedla stan systemu

    Nie doszliśmy jeszcze do sytuacji, jaka panuje w krajach zachodnich, gdzie 50% nerek pochodzi od dawców żywych. Obecnie wskaźnik ten wynosi u nas ok. 15% - mówi prof. Piotr Kaliciński, kierownik Kliniki Chirurgii Dziecięcej i Transplantacji Narządów w Instytucie „Pomnik–Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

Napisz do nas

Podziel się swoją opinią nt. rozdziałów z autorami i redakcją.
Czy rozdział był pomocny? Czy czegoś brakuje?
Co warto zmodyfikować lub uzupełnić?

Pomóż nam redagować podręcznik.

Polecamy wytyczne
Ważne badania naukowe