Strona dotyczy programu eMPendium edm beta, który przestał być rozwijany. Zalecamy przejście do nowszej wersji programu eMPendium edm

Dane ewidencyjne

Dane podstawowe

do góry strony


Podczas dodawania nowego pacjenta do bazy obowiązkowo uzupełnij pola ImięNazwisko. Po wprowadzeniu imienia i nazwiska małą literą i przejściu do kolejnego pola, program automatycznie zamienia pierwszą literę na wielką.

Numer PESEL pacjenta jest walidowany pod względem jego poprawności. Po wprowadzeniu numeru PESEL program automatycznie uzupełnia pola: płeć i data urodzenia.

Numer kartoteki przydzielany jest przez program automatycznie zgodnie z formatem numer pacjenta/rok.

Uwaga!

Jeśli podczas dodawania pacjenta użytkownik nie wprowadzi numeru PESEL, zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy. Program zezwoli jednak na zapisanie nowego pacjenta.


W przypadku wprowadzania danych cudzoziemca, zaznacz checkbox Cudzoziemiec. Następnie w zakładce Dane kontaktowe, w polu Kraj wybierz kraj pochodzenia pacjenta.

W wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość skorzystania z opcji Pacjent archiwalny wraz z podaniem przyczyny przeniesienia pacjenta do archiwum lub Pacjent nieznany wraz z nadaniem przez program indywidualnego numeru NN pacjenta (bez obowiązku uzupełniania danych ogólnych pacjenta).

Dane kontaktowe

do góry strony


W karcie każdego pacjenta można uzupełnić:

  • Numery telefonów - program sprawdza czy format numeru telefonu jest prawidłowy. Aby poprawnie wprowadzić numer telefonu, należy podać go w uniwersalnym formacie +48 XXX XXX XXX.
  • Adres e-mail - program podpowiada prawidłowy format adresu e-mail.


  • Adres zamieszkania - program zawiera aktualną bazę kodów pocztowych. Po wprowadzeniu kodu pocztowego, program automatycznie uzupełnia pola: Miejscowość, Województwo, Powiat oraz Gmina. Do każdej miejscowości dodane są również listy ulic lub osiedli. Pod jednym kodem pocztowym może znajdować się kilka miejscowości i/lub ulic. W takim przypadku należy wybrać właściwą z proponowanej przez program listy rozwijalnej.


Uprawnienia do świadczeń

do góry strony

Każdemu pacjentowi można przypisać kod uprawnienia do świadczeń oraz dokument potwierdzający uprawnienie do świadczeń:

  1. Kliknij na ikonę Dodaj ubezpieczenie w pasku menu Dane pacjenta, lub prawym przyciskiem myszy kliknij na obszarze Ubezpieczenia i z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj.


  2. W nowym oknie wybierz organ (płatnika), który ubezpiecza danego pacjenta. W zależności od wybranego organu uzupełnij tytuł ubezpieczenia oraz dodatkowe informacje.


  3. W zakłace Uprawnienia do świadczeń pojawi się informacja o ubezpieczeniu pacjenta.


  4. Aby uzupełnić informacje identyfikujące papierowy dokument potwierdzający prawo do świadczeń, kliknij prawym przyciskiem myszy na tytuł ubezpieczenia, do którego chcesz dodać dokument. Z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj dokument.


  5. W nowym oknie wybierz z listy rozwijalnej typ dokumentu i uzupełnij pozostałe informacje. Możesz również załączyć skan.


  6. Aby dodać skan, kliknij prawym przyciskiem myszy na obszarze Dokumenty i wybierz jedną z opcji:
  7. Skanuj – program automatycznie rozpocznie procedurę skanowania dokumentu.
    Dodaj plik – program umożliwi dodanie wcześniej zeskanowanego dokumentu lub dokumentu wcześniej zapisanego w postaci graficznej na komputerze.

  8. Wprowadzone dane zatwierdź, klikając OK.

  9. Na liście Dokumenty potwierdzające w zakładce Inne pojawi się dodany dokument.


  10. W zakładce Weryfikacje eWUŚ znajduje się historia archiwalnych weryfikacji eWUŚ, wraz z kodem autoryzacji.

Deklaracje

do góry strony

Program eMPendium EDM umożliwia edycję i przechowywanie informacji o deklaracjach złożonych (lub wycofanych) przez pacjentów. Pozwala to kontrolować liczbę zadeklarowanych pacjentów w ramach gabinetu czy przychodni. Program umożliwia dodanie następujących deklaracji wyboru:

  • Deklaracja do lekarza rodzinnego (L)
  • Deklaracje do pielęgniarki (P)
  • Deklaracja do położnej (O)
  • Kompleksowa ambulatoryjna opieka nad pacjentem z cukrzycą (C)
  • Kompleksowa ambulatoryjna opieka nad pacjentem zakażonym HIV (H)

  1. Aby dodać deklarację, rozwiń listę dostępną pod ikoną Deklaracje lub kliknij prawym przyciskiem myszy na obszarze Deklaracje i wybierz jedną z opcji.


  2. Wprowadź obowiązkowe dane w nowym oknie.

  3. dla delaracji POZ:


    dla deklaracji AOS:


    Uwaga!

    W oknie Deklaracja POZ należy obowiązkowo uzupełnić dane dotyczące oddziału NFZ oraz wyboru lekarza, a w oknie Deklaracja KAOS typ deklaracji, oddział NFZ i komórkę (dla KAOS).


  4. Po dodaniu nowej deklaracji będzie ona widoczna na liście Deklaracje wraz z informacją o jej typie, imieniem i nazwiskiem lekarza i ewentualnej dacie wycofania deklaracji.

  5. Deklaracje można edytować, drukować, usuwać lub wycofać za pomocą opcji dostępnych pod prawym przyciskiem myszy.



  6. Informacje dotyczące złożonej deklaracji widoczne są w widoku Pacjenci obok numeru kartoteki.

    Uprawnienia dodatkowe

    do góry strony

    Pacjentowi można przypisać kod uprawnienia dodatkowego i uprawnienia dodatkowego do leków, jeżeli przysługuje mu taki na podstawie odpowiednich przepisów.

    Dodaj uprawnienia dodatkowe. Kliknij na ikonę Dodatkowe uprawnienia lub kliknij prawym przyciskiem myszy na obszarze Dodatkowe uprawnienia/ Dodatkowe uprawnienia do leków i wybierz z menu kontekstowego Dodaj.

    W nowym oknie wybierz kategorię uprawnienia oraz obowiązkowo wprowadź nazwę dokumentu.


    Uwaga!

    Program wyświetli ostrzeżenie jeżeli nie zostanie dodana kategoria i nazwa dokumentu.



    Dodanie nowego uprawnienia powoduje pojawienie się na liście Dodatkowych uprawnień nowej pozycji. Wybór odpowiedniej kategorii uprawnienia dodatkowego powoduje automatyczne zaznaczenie przysługujących pacjentowi praw (widoczne z prawej strony okna).



    Uprawnienia dodatkowe można edytować lub usuwać za pomocą opcji dostępnych w menu kontekstowym pod prawym przyciskiem myszy.

    Miejsca pracy

    do góry strony

    Program eMPendium EDM umożliwia edycję i gromadzenie informacji o miejscach pracy.
    Aby dodać miejsce pracy, kliknij na ikonę Dodaj miejsce pracy lub skorzystaj z menu kontekstowego dostępnego po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obszarze Miejsca pracy.

    Uwaga!

    W oknie miejsce pracy pacjenta obowiązkowo należy wprowadzić nazwę oraz NIP firmy.



    Opiekunowie

    do góry strony

    Do każdego pacjenta można przypisać kliku opiekunów wraz z określeniem stopnia pokrewieństwa (w przypadku osoby niepełnoletniej). Dodaj opiekuna za pomocą ikony Dodaj opiekuna lub po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obszarze Opiekunowie wybierz Dodaj.

    Opiekuna można dodać z listy pacjentów (Istniejący Pacjent z bazy) lub spoza bazy (Wpisz dane opiekuna).

    Aby dodać pacjenta z bazy, wybierz pacjenta z listy rozwijalnej.
    Dodając pacjenta spoza bazy, uzupełnij Dane podstawoweDane adresowe.


    Uwaga!

    Dla pacjenta spoza bazy obowiązkowo należy wprowadzić imię, nazwisko, numer PESEL i stopień pokrewieństwa.

Pomoc techniczna i aktywacja

tel.: +48 12 293 40 08
poniedziałek–czwartek, w godz. 8.00–18.00
piątek, w godz. 8.00–17.00
e-mail: empendium@mp.pl