mp.pl to portal zarówno dla lekarzy jak i pacjentów. Prosimy wybrać:

Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Doświadczenia pacjenta – bardzo pozytywne tylko dla 2 proc.

04.10.2019
Małgorzata Solecka
Kurier MP

Pozytywnie ocenia opiekę zdrowotną w Polsce co piąty, bardzo pozytywnie – co pięćdziesiąty przebadany w ramach dużego projektu „Doświadczenia pacjenta w Polsce”, przygotowanego przez Siemens Healthineers. Raport został opublikowany w środę, dzień po tym, jak Polacy usłyszeli, że „polska służba zdrowia uchodzi za jedną z najlepszych w Europie”.

Fot. Dominik Sadowski / Agencja Gazeta

O tym się mówi

  • Barometr epidemii (2)
    Miniony tydzień udowodnił, że system nie zdaje testu w sprawie testów. Na plus można zaliczyć zwiększające się zaopatrzenie w sprzęt i środki ochrony osobistej. Wyzwań nie ubywa, a politycy podejmują decyzje, które tylko mogą przysporzyć problemów. Nie im, a obywatelom.
  • Oklaski zamiast wsparcia
    W czasie epidemii nie chcemy nasilać krytyki, bo niepotrzebne jest wzbudzanie paniki w społeczeństwie, natomiast w systemie nic się nie zmieniło. Nadal jest niedofinansowany i niewydolny – mówi Jarosław Biliński z Naczelnej Rady Lekarskiej, członek zarządu Porozumienia Rezydentów.
  • Kurs na katastrofę systemu
    Zamykając usta lekarzom, władza nie tylko narusza konstytucyjne prawo obywateli do wypowiadania się, ale również odbiera profesjonalistom prawo do wyrażenia własnych opinii w myśl etyki zawodowej – mówi w rozmowie z MP.PL prof. Andrzej Matyja, prezes Naczelnej Rady Lekarskiej.