Stany zapalne we wczesnym okresie życia, związane na przykład z urazem czy infekcją wirusową, znacznie zwiększają ryzyko wystąpienia depresji w wieku dorastania – informuje pismo „Neuron”.
Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że szczepienia przeciwko COVID-19 dzieci w wieku poniżej 12 lat mogą ruszyć już we wrześniu. Premier twierdzi, że jak tylko EMA wyda odpowiednie zezwolenia, Polska niezwłocznie do nich przystąpi. Tymczasem w Sejmie Rzecznik Praw Dziecka twierdzi, że szczepienia dzieci są eksperymentem medycznym.
Rodzice zbyt wcześnie wprowadzają do diety swoich dzieci soki owocowe, napoje roślinne i mleko krowie – alarmują eksperci. Aż 61 proc. rodziców niesłusznie podaje dzieciom te same posiłki, które je reszta rodziny – wykazały najnowsze badania.
Pandemia nasiliła problemy psychiczne u dzieci i młodzieży i pomimo rozpoczętej reformy nadal wiele problemów jest nierozwiązanych np. w publicznym systemie brakuje psychologów i jest on niedofinansowany – wskazywali eksperci z dziedziny psychiatrii i psychologii w Senacie oraz parlamentarzyści.
Dzieci wystawione w okresie płodowym na działanie szkodliwych substancji w powietrzu gorzej kontrolują swoje impulsy i mają większe trudności w nauce – czytamy na łamach pisma „Environmental Research”.
Psychologów w Polsce nie brakuje, ale miejsc pracy dla nich w oświacie – zauważył psycholog Michał Naczyński z Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Psychologów w kontekście pracy tych specjalistów w szkołach i poradniach.
Pandemia COVID-19 doprowadziła w Hiszpanii do nasilenia się autodestrukcyjnych działań wśród młodych osób. Liczba groźnych zachowań dla zdrowia i życia młodzieży zwiększyła się w 2020 r. o blisko 40 proc.
W 2019 roku lekarze zdecydowali o odłączeniu 11-miesięcznego chłopca od aparatury podtrzymującej życie, mimo że rodzice nie wyrazili na to zgody. Przyczyną pogorszenia zdrowia dziecka była rzadka choroba genetyczna, a nie szczepienie przeciwko pneumokokom.
Dorosłe osoby, które w dzieciństwie były wystawione na działanie ołowiu w powietrzu, są mniej dojrzałe psychicznie. To wynik szeroko zakrojonego badania przeprowadzonego w USA i w Europie.
Dzieci, które w pierwszych latach nauki chętnie uczęszczały do szkoły i lubiły spędzać w niej czas, osiągają wyższe wyniki w nauce i na egzaminach – odkryli naukowcy z Uniwersytetu Bristolskiego w Anglii.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.