Dane osobowe
do góry stronyW elemencie Dane osobowe znajdują się podstawowe informacje o pacjencie. Aby wprowadzić lub zmienić dane, kliknij pole z błędnymi danymi lub zawierające komunikat o braku wymaganych informacji i w wyświetlonym formularzu wprowadź właściwe treści. Program podświetli pole po wskazaniu go kursorem.
Każda zmiana wymaga podania przyczyny i źródła zmiany.
Dane osobowe
- Imiona i nazwiska pacjentów podpowiadane są ze słownika w programie podczas wprowadzania pierwszych liter w polu edycji.
- Płeć zostaje określona na podstawie numeru PESEL, jeżeli brak identyfikatora, zaznacz na liście płeć pacjenta.
- Data urodzenia uzupełniana jest na podstawie numeru PESEL. Jeżeli brak identyfikatora, kliknij Wybierz datę i zaznacz odpowiednią.
- Wprowadź miejsce urodzenia pacjenta w polu tekstowym.
- Numer PESEL jest walidowany pod względem poprawności (na podstawie numeru PESEL uzupełniane są data urodzenia oraz płeć pacjenta).
- Jeżeli pacjent posiada inny identyfikator niż PESEL, program wymaga podania serii i numeru dokumentu oraz kraju jego wydania – ważne w przypadku obcokrajowców, którym należy wprowadzić do kartoteki numer paszportu lub/i ID UE, który jest równoważny z numerem PESEL.
- dowód osobisty – wprowadź serię i numer dokumentu, program domyślnie wstawi wielkie litery serii dokumentu (polski dokument jest walidowany pod względem poprawności)
- jeśli chcesz dodać inny identyfikator, zaznacz checkbox Pokaż więcej typów dokumentów, aby program wyświetlił więcej opcji:
- paszport – wpisz serię i numer paszportu
- identyfikator pacjenta obowiązujący w UE – wpisz numer ID i symbol kraju
- inny dokument – wpisz nazwę dokumentu, numer i kraj wydania.
Grupa krwi
- Wybierz z listy grupę krwi z czynnikiem Rh.
- W polu tekstowym możesz dodać informację o fenotypie.
Informacja o zgonie lub dezaktywacja/reaktywacja pacjenta
- Aby wprowadzić informację o zgonie, kliknij Wprowadź informację o śmierci pacjenta i zaznacz w kalendarzu datę i przyczynę śmierci. Kliknij przycisk Potwierdź. W danych pacjenta wyświetli się wprowadzona informacja.
- Jeżeli pacjent zmieni placówkę, możesz dezaktywować jego dane, klikając Dezaktywuj pacjenta.
- Dane dezaktywowanego pacjenta nie będą wyświetlane na liście pacjentów, a w danych osobowych pojawi się informacja Pacjent został dezaktywowany.
- Aby przywrócić pacjenta, przejdź do pełnej listy pacjentów i zaznacz w opcjach wyświetlania Tylko nieaktywni lub Wszyscy
- wyszukaj pacjenta
- usuń opcję dezaktywacji w danych osobowych pacjenta i reaktywuj go.
Dane kontaktowe
do góry stronyW danych kontaktowych jest miejsce na adresy pacjenta oraz informacje o numerach telefonu lub adresie e-mail pacjenta.
Adresy pacjenta
- Aby dodać lub zmienić adres zamieszkania pacjenta, możesz wpisać każdy element adresu osobno lub skorzystać z wyszukiwarki. Wpisz w wyszukiwarce fragment adresu pacjenta. Program podpowie Ci pozostałe jego elementy. Wybierz adres i wpisz w formularzu numer domu i lokalu (jeśli dotyczy).
- Jeżeli wprowadzisz błędne dane, możesz zamknąć pole edycji, klikając przycisk Anuluj, lub usunąć błędne wpisy.
- Jeżeli adres zamieszkania różni się od korespondencyjnego lub adresu, który powinien figurować na recepcie, lub też pacjent jest osobą bezdomną albo jego adres jest nieznany, zaznacz checkox Pokaż więcej opcji i wybierz właściwą spośród wyświetlonych.
Dane kontaktowe
Wprowadź numer telefonu komórkowego pacjenta, inny numer telefonu (jeśli posiada) oraz adres e-mail.Możesz wprowadzić 9-cyfrowy numer lub numer z prefiksem, np. +48.
Jeżeli nie uzupełnisz wymaganych danych, nie będzie można zapisać zmian – przycisk Zapisz będzie nieaktywny.
Wprowadzone dane zaakceptuj, klikając Zapisz, lub zamknij formularz. Zamknięcie formularza nie zapisze danych w programie.