Uprawnienia dodatkowe

Dodawanie uprawnień dodatkowych

do góry strony
Jeżeli pracjentowi przysługują uprawnienia dodatkowe, możesz dodać taką informację do jego kartoteki.
  • Kliknij przycisk Dodaj dokument w elemencie Uprawnienia dodatkowe, następnie wypełnij dane dotyczące dodatkowego uprawnienia do świadczeń i/lub recept, których dotyczy wprowadzony dokument (obowiązkowe dane są oznaczone, jeśli ich nie uzupełnisz, nie będzie możliwe dodanie uprawnienia).
  • Wprowadź nazwę dokumentu – wprowadzone poprzednio nazwy dokumentów wyświetlają się jako podpowiedzi.
  • Wprowadź numer dokumentu, datę wystawienia i datę ważności.
  • Wpisz nazwę instytucji wystawiającej dokument.

    Uwaga!
    Możesz zapisać sam dokument, ale nie będzie wówczas powiązany z żadnym uprawnieniem.

  • Ustaw kursor w polu wyszukiwarki w części Do świadczeń lub Do recept.
  • Wybierz z listy właściwe uprawnienie/uprawnienia odpowiadające wprowadzonemu dokumentowi – w opisie uprawnienia znajdziesz informacje o podstawie prawnej uprawnienia oraz o rodzaju dokumentu uprawniającego.
  • (Jeżeli pacjentowi przysługuje uprawnienie dodatkowe na podstawie art. 12 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (IN) i chcesz, aby na recepcie pojawił się lek z refundacją, uzupełnij podstawę prawną uprawnienia w elemencie Ubezpieczenie NFZ i wprowadź odpowiednie dodatkowe uprawnienie.
    Jeśli w danych z ubezpieczenia eWUŚ została wysłana informacja zwrotna, np. DN, wówczas zostanie dodane w tym miejscu stosowne uprawnienie na podstawie dokumentu eWUŚ.)

  • Dodaj dokument w formie załącznika.
  • Dodane uprawnienia lub dołączone dokumenty możesz usuwać, klikając przy wybranym ikonę kosza.
Uwaga!
Nie można dodać uprawnienia bez informacji o dokumecie uprawniającym lub oznaczenia Brak dokumentu.
Uprawnienie dodatkowe S nadawane jest pacjentowi na podstawie danych z kartoteki.

Wyświetlanie i edycja

do góry strony
  • Dodane uprawnienia wraz z dokumentami wyświetlają się w kartotece w kolejności chronologicznej oraz w podstawowej kartcie pacjenta.
  • Uprawnienia są podpowiadane podczas wystawiania recept:
    • e-recepty, w oknie Przepisz lek – w tym miejscu możesz dodać nowe uprawnienie do kartoteki, klikając przycisk "+"
    • recept papierowych, po kliknięciu symbolu NFZ lub rubryki dotyczącej uprawnień dodatkowych na recepcie – z tego miejsca również możesz dodać uprawnienie dodatkowe do kartoteki.
  • W celu edycji uprawnień dodatkowych w kartotece, zaznacz dodane uprawnienie i w polu ze szczegółami wprowadź zmiany, podaj ich przyczynę, źródło i zapisz
    • możesz dodać lub usunąć uprawnienia przypisane do dokumentu
    • aby edytować dokument, kliknij pole z nazwą dokumentu, wówczas wyświetlą się szczegóły do edycji.
  • Jeżeli chcesz usunąć uprawnienie wraz z dokumentem z kartoteki pacjenta, kliknij ikonę kosza przy całym elemencie zawierającym dokument i przypisane mu uprawnienia.
  • Jeżeli pacjentowi przysługuje uprawnienie dodatkowe S, taka informacja pojawi się w kartotece pacjenta i będzie również wyświetlana podczas wystawiania recepty.
  • Uprawnienia S nie można usunąć z kartoteki.