Dodawanie uprawnień dodatkowych
do góry stronyJeżeli pracjentowi przysługują uprawnienia dodatkowe, możesz dodać taką informację do jego kartoteki.
- Kliknij przycisk Dodaj dokument w elemencie Uprawnienia dodatkowe, następnie wypełnij dane dotyczące dodatkowego uprawnienia do świadczeń i/lub recept, których dotyczy wprowadzony dokument (obowiązkowe dane są oznaczone, jeśli ich nie uzupełnisz, nie będzie możliwe dodanie uprawnienia).
- Wprowadź nazwę dokumentu – wprowadzone poprzednio nazwy dokumentów wyświetlają się jako podpowiedzi.
- Wprowadź numer dokumentu, datę wystawienia i datę ważności.
- Wpisz nazwę instytucji wystawiającej dokument.
Uwaga!
Możesz zapisać sam dokument, ale nie będzie wówczas powiązany z żadnym uprawnieniem. - Ustaw kursor w polu wyszukiwarki w części Do świadczeń lub Do recept.
- Wybierz z listy właściwe uprawnienie/uprawnienia odpowiadające wprowadzonemu dokumentowi – w opisie uprawnienia znajdziesz informacje o podstawie prawnej uprawnienia oraz o rodzaju dokumentu uprawniającego. (Jeżeli pacjentowi przysługuje uprawnienie dodatkowe na podstawie art. 12 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (IN) i chcesz, aby na recepcie pojawił się lek z refundacją, uzupełnij podstawę prawną uprawnienia w elemencie Ubezpieczenie NFZ i wprowadź odpowiednie dodatkowe uprawnienie.
- Dodaj dokument w formie załącznika.
- Dodane uprawnienia lub dołączone dokumenty możesz usuwać, klikając przy wybranym ikonę kosza.
Jeśli w danych z ubezpieczenia eWUŚ została wysłana informacja zwrotna, np. DN, wówczas zostanie dodane w tym miejscu stosowne uprawnienie na podstawie dokumentu eWUŚ.)
Nie można dodać uprawnienia bez informacji o dokumecie uprawniającym lub oznaczenia Brak dokumentu.
Uprawnienie dodatkowe S nadawane jest pacjentowi na podstawie danych z kartoteki.
Wyświetlanie i edycja
do góry strony- Dodane uprawnienia wraz z dokumentami wyświetlają się w kartotece w kolejności chronologicznej oraz w podstawowej kartcie pacjenta.
- Uprawnienia są podpowiadane podczas wystawiania recept:
- e-recepty, w oknie Przepisz lek – w tym miejscu możesz dodać nowe uprawnienie do kartoteki, klikając przycisk "+"
- recept papierowych, po kliknięciu symbolu NFZ lub rubryki dotyczącej uprawnień dodatkowych na recepcie – z tego miejsca również możesz dodać uprawnienie dodatkowe do kartoteki.
- W celu edycji uprawnień dodatkowych w kartotece, zaznacz dodane uprawnienie i w polu ze szczegółami wprowadź zmiany, podaj ich przyczynę, źródło i zapisz
- możesz dodać lub usunąć uprawnienia przypisane do dokumentu
- aby edytować dokument, kliknij pole z nazwą dokumentu, wówczas wyświetlą się szczegóły do edycji.
- Jeżeli chcesz usunąć uprawnienie wraz z dokumentem z kartoteki pacjenta, kliknij ikonę kosza przy całym elemencie zawierającym dokument i przypisane mu uprawnienia.
- Jeżeli pacjentowi przysługuje uprawnienie dodatkowe S, taka informacja pojawi się w kartotece pacjenta i będzie również wyświetlana podczas wystawiania recepty.
- Uprawnienia S nie można usunąć z kartoteki.