Strona dotyczy programu eMPendium edm beta, który przestał być rozwijany. Zalecamy przejście do nowszej wersji programu eMPendium edm

Konfiguracja świadczeniodawcy


W oknie konfiguracji dokonaj właściwego wyboru wyboru działalności.
W zależności od rodzaju działalności wymagany jest różny zakres danych do uzupełnienia.

Działalność "Pro familiae"

do góry strony
  1. W oknie kreatora uzupełnij wszystkie wymagane przez program dane dotyczące użytkownika, jak również login składający się z minimum 6 znaków i hasło składające się z minimum 8 znaków, w tym wielkich liter i małych liter oraz cyfr lub znaków specjalnych.

  2. Jeżeli program będzie wykorzystywany do drukowania recept, wprowadź adres działalności.
    W sekcji adres, po wprowadzeniu kodu pocztowego lub miejscowości, automatycznie zostaną uzupełnione pola Miejscowość, Województwo, PowiatGmina.

    Uwaga!

    Jeśli dane zostaną wprowadzone niepoprawnie, wyświetlony zostanie komunikat o błędzie. Brakujące lub błędnie wypełnione pola będą oznaczone.



  3. W kolejnym oknie uzupełnij dane umieszczane na pieczątce: numer prawa wykonywania zawodu, specjalizacja.

  4. Osoby, które posiadają umowę na wystawianie recept refundowanych obowiązkowo muszą uzupełnić numer umowy oraz wczytać zakres numerów recept z pliku xmz lub xml. Zakresy numerów recept przydzielane są przez oddziały NFZ.

Indywidualna praktyka lekarska

do góry strony
  1. W oknie kreatora uzupełnij wszystkie wymagane przez program dane dotyczące użytkownika, jak również login składający się z minimum 6 znaków i hasło składające się z minimum 8 znaków, w tym wielkich liter i małych liter oraz cyfr lub znaków specjalnych.

  2. Jeżeli program będzie wykorzystywany do drukowania recept, wprowadź adres działalności.

    W sekcji adres, po wprowadzeniu kodu pocztowego lub miejscowości, automatycznie zostaną uzupełnione pola Miejscowość, Województwo, PowiatGmina.

    Uwaga!

    Jeśli dane zostaną wprowadzone niepoprawnie, wyświetlony zostanie komunikat o błędzie. Brakujące lub błędnie wypełnione pola będą oznaczone.



  3. W kolejnym oknie uzupełnij dane umieszczane na pieczątce (numer prawa wykonywania zawodu, specjalizacja) oraz wczytaj zakres numerów recept z pliku xml lub xmz. Zakresy numerów recept przydzielane są przez oddziały NFZ.



  4. Konfigurację należy zakończyć uzupełniając dane, które są wymagane na dokumentach drukowanych.


  5. a) Dane podstawowe

    Wpisz nazwę placówki, numer księgi rejestrowej oraz Regon i NIP.
    Jeżeli konfigurowana praktyka lekarska jest płatnikiem VAT, zaznacz tę opcję w oknie kreatora, od tej opcji zależy jaki rodzaj dokumentu księgowego będzie wystawiany podczas wizyty (dla płatnika VAT – faktura VAT).


    b) W zakładce Dane adresowe, po wprowadzeniu Kodu pocztowego lub Miejscowości, automatycznie zostaną uzupełnione pola Miejscowość, Województwo, PowiatGmina.



    c) Dane szczegółowe (serie faktur, kolory terminarza)

    Wybierz jedną z wbudowanych serii faktur (Miesięczna, Roczna) lub kliknij prawym przyciskiem myszy na obszarze Serie faktur i z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj.


    W nowym oknie wprowadź nazwę i wybierz okres rozliczeniowy. Określ format numerów faktur, korzystając z legendy.



    Zaakceptuj wprowadzone dane, klikając OK.

    Aby zmienić kolory, którymi w Terminarzu zostaną oznaczone wolne i umówione terminy, kliknij na ikonę edycji i wybierz odpowiedni kolor z palety.


    Możesz również edytować kolory etykiet, czyli godzin pracy i wyjątków w godzinach pracy. W tym celu z listy rozwijalnej 'Miejsce użycia' wybierz opcję 'Kolory terminarza godzin przyjęć – etykiety'.




    d) Dane nagłówkowe – w przygotowaniu.

    e) Nagłówek zaleceń – na podglądzie zaleceń zdefiniuj czcionkę oraz wielkość tekstu.


    Do nagłówka zaleceń można w prosty sposób dodać pola ze zmienną zawartością pobierane z odpowiednich pól w bazie danych, np. dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, lekarza itp. Pola te widoczne są z prawej strony okna.
    Umieszczanie zmiennych w nagłówku zaleceń odbywa się za pomocą metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce i upuść. Pola te uzupełnią się automatycznie podczas drukowania zalecenia.

    Domyślnie na zaleceniach zamieszczane będą dane świadczeniodawcy, dane świadczeniobiorcy, dane lekarza oraz data.

Przychodnia POZ/AOS/KAOS

do góry strony
  1. W oknie kreatora uzupełnij wszystkie wymagane przez program dane dotyczące administratora bazy danych, jak również login składający się z minimum 6 znaków oraz hasło składające się z minimum 8 znaków, w tym wielkich liter i małych liter oraz cyfr lub znaków specjalnych.

    Uwaga!

    Jeśli dane zostaną wprowadzone niepoprawnie, wyświetlony zostanie komunikat o błędzie. Brakujące lub błędnie wypełnione pola będą oznaczone.



  2. W kolejnym kroku uzupełnij dane świadczeniodawcy:

  3. a) Dane podstawowe (dane podmiotu leczniczego)

    Nr księgi rejestrowej – 7 znakowy numer księgi rejestrowej zakładu (kod resortowy cz. 1)
    Podmiot tworzący – 2 znakowy kod podmiotu tworzącego (kod resortowy cz. 3)
    Forma org.-prawna – forma organizacyjno-prawna (kod resortowy cz. 4)
    Aby uzupełnić kod świadczeniodawcy, kliknij Zmień, zaznacz oddział NFZ-u i uzupełnij kod.


    b) Dane adresowe (adres główny i adres korespondencyjny)


    c) Polityka bezpieczeństwa (przyznawanie dostępu do danych medycznych pacjentów, regulacje dotyczące wydania dokumentacji medycznej)


    d) Dane szczegółowe (serie faktur, kolory terminarza)

    Wybierz jedną z wbudowanych serii faktur (Miesięczna, Roczna) lub kliknij prawym przyciskiem myszy na obszarze Serie faktur i z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj.


    W nowym oknie wprowadź nazwę i wybierz okres rozliczeniowy. Określ format numerów faktur, korzystając z legendy.



    Zaakceptuj wprowadzone dane, klikając OK.

    Aby zmienić kolory, którymi w Terminarzu zostaną oznaczone wolne i umówione terminy, kliknij na ikonę edycji i wybierz odpowiedni kolor z palety.


    Możesz również edytować kolory etykiet, czyli godzin pracy i wyjątków w godzinach pracy. W tym celu z listy rozwijalnej 'Miejsce użycia' wybierz opcję 'Kolory terminarza godzin przyjęć – etykiety'.



    e) Dane podmiotu – dane przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego.

    Analogicznie do danych podmiotu leczniczego uzupełnij dane dotyczące przedsiębiorstwa.
    Regon dla przedsiębiorstwa jest 14-znakowy i składa się z 9 pierwszych cyfr regonu i 5 znaków specjalnych.

    f) Dane na wydrukach – w przygotowaniu.

    g) Nagłówek zaleceń – na podglądzie zaleceń zdefiniuj czcionkę oraz wielkość tekstu.


    Do nagłówka zaleceń można w prosty sposób dodać pola ze zmienną zawartością pobierane z odpowiednich pól w bazie danych, np. dane pacjenta, dane świadczeniodawcy, lekarza itp. Pola te widoczne są z prawej strony okna.
    Umieszczanie zmiennych w nagłówku zaleceń odbywa się za pomocą metody przeciągnij i upuść, tzn. przytrzymując lewym klawiszem myszy element, przeciągnij w odpowiednie miejsce i upuść. Pola te uzupełnią się automatycznie podczas drukowania zalecenia.

    Domyślnie na zaleceniach zamieszczane będą dane świadczeniodawcy, dane świadczeniobiorcy, dane lekarza oraz data.

  4. Struktura organizacyjna będzie prawidłowo skonfigurowana po utworzeniu jednostki organizacyjnej.

  5. W tym celu kliknij na Dodaj jednostkę i uzupełnij zakładkę Dane podstawowe (w tym identyfikator jednostki, czyli 2 znakowy kod identyfikujący jednostkę – kod resortowy cz. 5) i Dane adresowe.


  6. Konfigurację można zakończyć po przypisaniu komórek organizacyjnych do jednostki.

  7. Kliknij na Dodaj komórkę i uzupełnij zakładki Dane podstawowe (w tym identyfikator komórki – kod resortowy cz. 7, specjalność komórki – kod resortowy cz. 8, kod funkcji ochrony zdrowia – kod resortowy cz. 9, dziedzina medycyny – kod resortowy cz. 10), Dane adresowe, Polityka bezpieczeństwa, Dane NFZ, Dane nagłówkowe.


Dla struktury wielostanowiskowej tylko pierwszy użytkownik (administrator) konfiguruje bazę i strukturę organizacyjną.
Każdy kolejny użytkownik podczas logowania do programu wybiera adres serwera bazy danych, na którym dane przechowywane są w placówce NAZWA_SERWERA\empendium.

Po wprowadzeniu świadczeniodawcy należy odpowiednio skonfigurować dane personelu.

Przejdź do rozdziału Personel.

Pomoc techniczna i aktywacja

tel.: +48 12 293 40 08
poniedziałek–czwartek, w godz. 8.00–18.00
piątek, w godz. 8.00–17.00
e-mail: empendium@mp.pl