W serwisie www.gov.pl opublikowano informacje dotyczące Krajowego Certyfikatu Covid. Certyfikat ten jest wydawany od 1 lutego 2022 r. osobom, u których stwierdzono zakażenie COVID-19 na podstawie testu antygenowego.
Z Krajowego Certyfikatu Covid można korzystać wyłącznie na terenie Polski. Dokument ten nie jest tożsamy z Unijnym Certyfikatem Covid, nie uprawnia posiadacza do swobodnego przekraczania granicy i nie jest uznawany przez inne kraje. Osoby posiadającej Krajowy Certyfikat Covid nie wlicza się natomiast do limitów osób, m.in. w kinie, restauracji czy hotelu w Polsce.
Certyfikat wydawany jest w formie wydruku w placówkach POZ lub w formie elektronicznej w aplikacjach mObywatel i mojeIKP oraz w postaci dokumentu do pobrania ze strony pacjent.gov.pl.
Krajowy Certyfikat Covid wydawany jest 11. dnia od otrzymania pozytywnego wyniku testu antygenowego w kierunku zakażenia SARS-CoV-2, a jego ważność wynosi 180 dni od otrzymania pozytywnego wyniku testu.
Zgodnie z informacjami opublikowanymi w serwisie www.gov.pl obecnie w Komisji Europejskiej trwają prace nad umożliwieniem wykorzystywania testów antygenowych do generowania Unijnych Certyfikatów Covid z tytułu ozdrowienia. Wkrótce taka możliwość będzie udostępniona we wszystkich państwach członkowskich i krajach trzecich i taki certyfikat będzie uprawniał także do przekraczania granic.