Test kompetencji komunikacyjnych - SYTUACJA 3

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Przyjmujesz w przychodni medycyny rodzinnej. Pacjent, który dopiero co wszedł, zapisał się w ostatniej chwili i oczekuje wystawienia zaświadczenia o stanie zdrowia, wymaganego do rozpoczęcia kursu nurkowego na Bali. Do tej pory nie był on twoim pacjentem, ale z rozmowy wynika, że bardzo mu się spieszy i traktuje to zaświadczenie jako urzędową formalność „do odhaczenia”. Podczas zbierania wywiadu pacjent niecierpliwi się, podnosi głos i ponawia prośby o szybkie wypisanie zaświadczenia.

Co robisz?

A. Wstajesz i idziesz w kierunku drzwi, prosząc, by pacjent zachował spokój.

B. Uzasadniasz swoje postępowanie standardowymi procedurami.

C. Przystawiasz pieczątkę „dla świętego spokoju”.

D. Informujesz, że nie będziesz tolerować takiego zachowania i dokonasz wpisu w dokumentacji. Grozisz wezwaniem ochrony.

E. Mówisz, że widzisz, iż pacjent jest zdenerwowany, wyjaśniasz krótko cel zbierania wywiadu i zapewniasz o chęci pomocy w rozwiązaniu sytuacji w miarę twoich możliwości.

>> Zobacz poprzedni test >> TEST 2

Uszereguj odpowiedzi od bardzo dobrej do nieodpowiedniej:

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo