Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Test kompetencji komunikacyjnych - SYTUACJA 6

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Niedawno rozpocząłeś pierwszą po specjalizacji pracę w nowej przychodni internistycznej. Jesteś świadkiem, jak jeden z kolegów specjalistów zwraca się do chorych w podeszłym wieku: „Babciu, słuchaj…”, „Babciu, weź…”. Drażni cię ten sposób odnoszenia się do chorych, ale do tej pory o tym nie mówiłeś, gdyż jesteś z kolegą w dobrych relacjach.

Co robisz?

A. Rozmawiasz z kolegą i mówisz mu, że ten sposób odnoszenia się do osób starszych być może uwłacza ich godności i ma charakter paternalizujący.

B. Podrzucasz koledze podręcznik z zakresu komunikacji z pacjentem.

C. Udajesz się ze skargą na kolegę do kierownika przychodni.

D. Zaczynasz zwracać się do kolegi per „Dziadek”.

E. Mówisz kierownikowi przychodni, że dostrzegasz pewne nieprawidłowości i że chcesz zorganizować w firmie warsztaty na temat komunikacji z pacjentem.

Zobacz poprzedni test >> TEST 5

Uszereguj odpowiedzi od bardzo dobrej do nieodpowiedniej:

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo