Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Test kompetencji komunikacyjnych - SYTUACJA 57

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Wydaje się, że jedna z twoich pacjentek jest tobą zainteresowana. Często pyta, gdzie idziesz po wyjściu ze szpitala, i chce ci dać swój numer telefonu oraz zostać twoją znajomą na Facebooku. Tobie też się pacjentka podoba.

Co robisz?

A. Nie przyjmujesz jej numeru telefonu i odmawiasz akceptacji na Facebooku.

B. Bierzesz od niej kartkę z numerem telefonu i klikasz „Akceptuj” na Facebooku.

C. Zgłaszasz ten problem swojemu kierownikowi specjalizacji.

D. Mówisz pacjentce, że chętnie się z nią spotkasz, kiedy tylko zostanie wypisana ze szpitala.

E. Mówisz pacjentce, że jej zachowanie jest nieetyczne.

F. Zgłaszasz sprawę w Komisji Etyki Zawodowej przy Izbach Lekarskich z prośbą o opinię.

G. Życzliwie, lecz stanowczo mówisz pacjentce, że każda propozycja w tym stylu jest sprzeczna z kodeksem etyki lekarskiej.

H. Dokonujesz wpisu w dokumentacji pacjentki i opatrujesz komentarzem, że wskazana jest pomoc psychiatry.

Zobacz poprzedni test >> TEST 56

Wybierz trzy najwłaściwsze drogi postępowania w tej sytuacji:

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo