Test kompetencji komunikacyjnych - sytuacja 2

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Pracujesz w przychodni medycyny rodzinnej jako stażysta. Otrzymujesz telefon z pobliskiej apteki. Wypisałeś dzisiaj receptę na penicylinę doustną, tymczasem farmaceuta właśnie ustalił, że pacjent jest na nią uczulony.

Co robisz?

A. Prosisz farmaceutę o zamianę leku na klarytromycynę.

B. Wyjaśniasz pacjentowi, że przeoczyłeś informację o  alergiach, i przepraszasz go.

C. Dziękujesz farmaceucie za jego czujność i robisz notatkę o swoim błędzie w „poradniku dyżuranta”, którego używasz od czasu studiów – będzie to dla ciebie dobra nauczka na przyszłość.

D. Udajesz się po historię choroby pacjenta, sprawdzasz dokładnie dane dotyczące alergii i ponownie wystawiasz receptę na antybiotyk z innej grupy.

E. Informujesz kierownika przychodni o swoim błędzie.

F. Sporządzasz stosowną notatkę w historii choroby.

G. Informujesz kierownika specjalizacji o swoim błędzie.

H. Postanawiasz przeczekać, mając nadzieję, że „jakoś to będzie”.

Wybierz trzy najwłaściwsze drogi postępowania w tej sytuacji:

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo