Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego
Po dyplomie pracujesz jako stażysta na oddziale neurologii. Właśnie
przeniesiono na wasz oddział pacjenta po udarze mózgu z Instytutu Neurologii w Warszawie w celu kontynuacji rehabilitacji ruchowej.
Już pierwszego dnia, kiedy spotykasz się z pacjentem podczas obchodu, ten zaczyna narzekać, że jedzenie jest tu fatalne, a poza tym rehabilitacja wydaje mu się niedostateczna i prowadzona nieprofesjonalnie.
Co robisz?
A. Zamawiasz pacjentowi pizzę na wynos w pobliskiej pizzerii.
B. Wyjaśniasz pacjentowi, że szpitalowi brakuje funduszy, dlatego
obiadom daleko do ideału. Poza tym liczba rehabilitantów jest zbyt
mała, a muszą się zajmować pacjentami ze wszystkich oddziałów.
C. Pytasz, dlaczego uważa, że rehabilitacja jest nieprofesjonalna, i jakie są jego oczekiwania. Dodajesz, że rzeczywiście jedzenie
bywa niesmaczne, jak w wielu innych szpitalach, ale u was jest
całkiem niezła kantyna.
D. Prosisz rehabilitanta o dodatkowe ćwiczenia dla swojego pacjenta.
E. Sugerujesz pacjentowi, że może złożyć oficjalną skargę na rehabilitanta do ordynatora i do dyrekcji szpitala.
F. Odnotowujesz uwagę pacjenta w dokumentacji.
G. Idziesz na rozmowę wyjaśniającą z zespołem fizjoterapeutów, a po powrocie relacjonujesz pacjentowi, co od nich usłyszałeś.
H. Mówisz pacjentowi, że zapewne przeniesienie z innego szpitala
było dla niego trudnym doświadczeniem i że przedyskutujesz jego
wątpliwości z zespołem fizjoterapeutów. Następnie prosisz rehabilitanta o rozmowę z pacjentem.