Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego
Pracujesz jako rezydent na zatłoczonym oddziale ratunkowym w środku sezonu infekcyjnego. Kolejka chorych przed twoim gabinetem sięga
12 osób, a co chwila rejestratorka donosi nowe karty. Dochodzi godzina 23:30, na korytarzu słyszysz podniesione głosy i wybuchające raz
po raz awantury.
Co robisz?
A. Wychodzisz przed gabinet i informujesz, że jest środek sezonu infekcyjnego, a liczba pacjentów przekracza zwykłą normę.
B. Przyjmujesz pacjentów dalej, jakby nic się nie działo.
C. Wychodzisz przed gabinet i oświadczasz, że jeżeli nie będzie spokojnie, to przerwiesz przyjmowanie pacjentów do momentu, aż nastanie cisza.
D. Wychylasz głowę i mówisz głośno, że zaraz wezwiesz ochronę.
E. Wychodzisz przed gabinet, wyrażasz zrozumienie, że długie oczekiwanie jest bardzo niedogodne, po czym zapewniasz, że postarasz
się przyjmować szybciej.
F. Dzwonisz do dyrektora szpitala i wzburzony mówisz, że w takich
warunkach nie zgadzasz się dalej pracować.
G. Przyspieszasz przyjmowanie pacjentów, ale z powodu zdenerwowania traktujesz ich zdawkowo, a nawet obcesowo.
H. Wychodzisz przed gabinet i informujesz, jaki jest przewidywany
czas oczekiwania na przyjęcie przez lekarza. Prosisz, żeby lżej chorzy, którzy będą musieli dłużej oczekiwać na przyjęcie, zgłosili się
do rejonowego punktu nocnej i świątecznej pomocy zdrowotnej.