Test kompetencji komunikacyjnych - sytuacja 10

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Pracujesz jako rezydent na zatłoczonym oddziale ratunkowym w środku sezonu infekcyjnego. Kolejka chorych przed twoim gabinetem sięga 12 osób, a co chwila rejestratorka donosi nowe karty. Dochodzi godzina 23:30, na korytarzu słyszysz podniesione głosy i wybuchające raz po raz awantury.

Co robisz?

A. Wychodzisz przed gabinet i informujesz, że jest środek sezonu infekcyjnego, a liczba pacjentów przekracza zwykłą normę.

B. Przyjmujesz pacjentów dalej, jakby nic się nie działo.

C. Wychodzisz przed gabinet i oświadczasz, że jeżeli nie będzie spokojnie, to przerwiesz przyjmowanie pacjentów do momentu, aż nastanie cisza.

D. Wychylasz głowę i mówisz głośno, że zaraz wezwiesz ochronę.

E. Wychodzisz przed gabinet, wyrażasz zrozumienie, że długie oczekiwanie jest bardzo niedogodne, po czym zapewniasz, że postarasz się przyjmować szybciej.

F. Dzwonisz do dyrektora szpitala i wzburzony mówisz, że w takich warunkach nie zgadzasz się dalej pracować.

G. Przyspieszasz przyjmowanie pacjentów, ale z powodu zdenerwowania traktujesz ich zdawkowo, a nawet obcesowo.

H. Wychodzisz przed gabinet i informujesz, jaki jest przewidywany czas oczekiwania na przyjęcie przez lekarza. Prosisz, żeby lżej chorzy, którzy będą musieli dłużej oczekiwać na przyjęcie, zgłosili się do rejonowego punktu nocnej i świątecznej pomocy zdrowotnej.

Wybierz trzy najwłaściwsze drogi postępowania w tej sytuacji:

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo