Filmy edukacyjne

  • Wypalenie zawodowe lekarzy

    Wypalenie zawodowe lekarzy

    Wysłuchaj wykładu prof. Bogdana de Barbaro.

  • Pierwszy kontakt z pacjentem – na co zwrócić uwagę?

    Pierwszy kontakt z pacjentem – na co zwrócić uwagę?

    Na co szczególnie powinni zwracać uwagę ratownicy medyczni podczas pierwszego kontaktu z pacjentem w domu, miejscu pracy lub w miejscu publicznym? - na pytanie odpowiada dr n. hum. Małgorzata Majewska z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

  • Po drugiej stronie lustra – perspektywa pacjenta kluczem do skutecznej więzi terapeutycznej

    Po drugiej stronie lustra – perspektywa pacjenta kluczem do skutecznej więzi terapeutycznej

  • Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Jak rozmawiać z pacjentem, który sam proponuje rodzaj leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjentka tylko po receptę

    Pacjentka tylko po receptę

    Jak rozmawiać z pacjentem, który przychodzi do lekarza tylko po receptę? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który nie przyjmuje leków <!-- (4.1 i&nbsp;4.2)-->

    Pacjent, który nie przyjmuje leków

    Obejrzyj scenki prezentujące lekarza, który motywuje pacjenta do przestrzegania zaleceń oraz zapoznaj się z komentarzami dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

12 artykułów - strona 1 z 2

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo