Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Część czwarta: "O znaczeniu popełniania błędów"

Komunikacja z pacjentem – przewodnik dla położników-ginekologów w sześciu odsłonach. Część czwarta: "O znaczeniu popełniania błędów"

11.10.2014
Izabela Barton-Smoczyńska
NAF Agencja Badawczo-Doradcza

Zdarza się niekiedy, że nie wszystko idzie dobrze. A nawet bywa i tak, że wszystko układa się źle. Nietrafnie podjęta decyzja, niewspółpracujący pacjent, całkiem dobry wybór, ale dokonany w niewłaściwym momencie, silna reakcja na lek ze strony chorego, której lekarz nie przewidział. Powikłania, które tak rzadko się zdarzają, a jednak wystąpiły właśnie u tego pacjenta! Martwe dziecko zamiast oczekiwanej malutkiej Zosi. Niepomyślne rokowanie. Krwotok. Normalne sceny z życia lekarzy. Kształceni do odnoszenia sukcesów ponoszą również zawinione i niezawinione porażki. Stają się autorami i aktorami trudnych i kryzysowych sytuacji.

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo