Ekspert

Pytanie do eksperta


Nurtuje Cię jakiś problem? Szukasz odpowiedzi na pytania związane z tematyką serwisu? Zadaj nam pytanie, a my poprosimy o odpowiedź lekarzy specjalistów z całej Polski. Nasza redakcja czeka na Twoje uwagi i propozycje tematów.

Chcesz zadać pytanie ekspertowi - zaloguj się

Materiały audiowizualne

Zdaniem eksperta

  • Serce dla diabetyka
    Największą grupę powikłań u chorych na cukrzycę w Polsce stanowią komplikacje sercowo-naczyniowe bezpośrednio przyczyniające się do niewydolności i zawałów serca. Z okazji Światowego Dnia Walki z Cukrzycą rozmawiamy z prof. dr. hab. Waldemarem Banasiakiem, kierownikiem Ośrodka Chorób Serca w 4. Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką SP ZOZ we Wrocławiu.
  • 5000 metrów nad poziomem cukru
    Krakowscy lekarze i pacjenci z cukrzycą typu 1 stworzyli zespół, który zdobywa najwyższe szczyty górskie. Rozmowa z prof. dr. hab. med. Tomaszem Klupą
  • Nauczyciele boją się opieki nad dziećmi chorymi na cukrzycę typu 1
    Kiedy dziecko chore na cukrzycę typu 1 zaczyna szkołę, matka na ogół rezygnuje z pracy. Dyżuruje pod salą, a w czasie przerw mierzy dziecku stężenie glukozy i podaje insulinę. Jak przełamać strach nauczycieli przed opieką nad dzieckiem chorującym na cukrzycę? O potrzebie szkoleń dla pracowników oświaty rozmawiamy z Moniką Zamarlik, Prezes Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę.
  • Wypoczynek dzieci z cukrzycą typu 1
    Wychowawcy zwykle boją przejęcia odpowiedzialności za opiekę nad dziećmi z cukrzycą. Obawiają się, że nie będą wiedzieć, jak zareagować w przypadku hipoglikemii. Nie ma kto mierzyć dziecku w dzień i w nocy stężenia glukozy we krwi, podawać insuliny. – mówi Monika Zamarlik, Prezes Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę.
  • Jakie korzyści uzyska chory na cukrzycę z zastosowania nowych insulin bazalnych?
    Posłuchaj odpowiedzi prof. dr. hab. n. med. Krzysztofa Strojka.
  • Wpływ leków przeciwcukrzycowych na masę ciała
    Należy zachować ogromną czujność w przypadku osób z cukrzycą typu 1, które używają flozyny jako leku dodatkowego, ponieważ może dojść do rozwoju kwasicy ketonowej, przy zbyt dużej redukcji dawek insuliny - przeczytaj całą rozmowę MP.PL z dr n. med. Aleksandrą Uruską.

Partnerem serwisu jest

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości związane z leczeniem swoich pacjentów? Nie wiesz jak postąpić? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!