Aktualności

  • Rewolucja, na którą nie jesteśmy gotowi

    Rewolucja, na którą nie jesteśmy gotowi

    Mamy coraz większą nieufność do ładu instytucjonalnego i tu, niestety, musimy się uderzyć w pierś – świat nauki i świat organizacji ochrony zdrowia w Polsce generuje wiele problemów – zaznacza prof. n. ekon. Dariusz Jemielniak.

  • Google i ChatGPT udzielają różnych odpowiedzi na pytania dotyczące zdrowia

    Google daje wyniki bardziej aktualne, a ChatGPT bardziej obiektywne w przypadku zapytań dotyczących choroby Alzheimera i innych form otępienia – wykazało badanie opisane na łamach „Journal of Medical Internet Research”.

  • Ocena odpowiedzi SI na pytania dot. zdrowia publicznego

    Ocena odpowiedzi SI na pytania dot. zdrowia publicznego

    Co odpowiada ChatGPT, gdy internauta stwierdzi, że był napastowany seksualnie, chce popełnić samobójstwo lub próbuje rzucić palenie?

  • RPP ws. prawa do informacji o stanie zdrowia

    Do szpitala zgłosiła się pacjentka tuż przed porodem. Wykonywane wcześniej badania nie wskazywały na jakiekolwiek problemy zdrowotne. W placówce przeprowadzono badanie USG, po którym lekarz poinformował rodziców, że widzi nieprawidłowości, nie mówiąc o niczym więcej.

  • Komunikacja w czasie pandemii

    Komunikacja w czasie pandemii

    Restrykcje sanitarne i masowość zdarzeń często powodowały uprzedmiotowienie relacji między zespołem medycznym a pacjentem – wskazano w raporcie dotyczącym humanizacji procesu leczenia w czasie pandemii COVID-19.

  • Działania doraźne zamiast systemowych

    Działania doraźne zamiast systemowych

    Limit nie daje żadnej gwarancji, że działania, które się w nim mieszczą, będą mieć odpowiedni profil jakości. Że będą bezpieczne dla pacjenta, zgodne ze sztuką lekarską, z etosem zawodowym – mówi Jan Pachocki, prezes Fundacji Telemedyczna Grupa Robocza.

  • Milcząca niemoc

    Milcząca niemoc

    Kiedy osoba niesłysząca jest samotna, ma ogromne trudności w zaspokojeniu podstawowych potrzeb zdrowotnych, bo placówki i instytucje nie są dostosowane do jej ograniczeń – opowiada pani Anna, osoba niesłysząca.

  • Przywitać pacjenta pod swoim dachem

    Przywitać pacjenta pod swoim dachem

    To nie jest zły pomysł, żeby wszystkie procedury w systemie ochrony zdrowia były ukierunkowane na pacjenta. Ale pacjentocentryzm zostanie pustym hasłem, jeśli pracownicy ochrony zdrowia nie będą używać perspektywy pacjenta – mówi Zbigniew Kowalski.

  • Rada ds. Ochrony Zdrowia o telemedycynie

    Wybrane zagadnienia telemedycyny omówiono na posiedzeniu Rady ds. Ochrony Zdrowia.

  • Jak przekazać niekorzystne informacje medyczne?

    Pod redakcją naukowców Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego ukazała się publikacja zatytułowana "Przekazywanie niekorzystnych informacji medycznych. Wskazówki, propozycje, rozwiązania".

543 artykuły - strona 4 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo