Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Aktualności

  • Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Dziś cierpiący pacjent spotyka się z przemęczonym, zirytowanym lekarzem, który nie ma czasu na rozmowę, bo tonie w biurokratycznych wymogach – mówił minister zdrowia Łukasz Szumowski podczas czwartkowej konferencji „Kadry w ochronie zdrowia: wyzwania i rozwój” w Lublinie.

  • Pacjenci kłamią

    Wielu pacjentów zataja przed lekarzami istotne informacje na temat swojego zdrowia lub delikatnie zniekształca rzeczywistość. Mijanie się z prawdą jest spowodowane poczuciem zawstydzenia lub lękiem przed oceną.

  • Konferencja „Komunikacja w medycynie”

    Konferencja „Komunikacja w medycynie”

    Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Komunikacja w medycynie", która odbędzie się w dniach 30 listopada – 1 grudnia 2018 r. w sali 231 Centrum Dydaktycznego WUM.

  • SUM zatrudni pacjentów

    Symulowanych pacjentów, czyli osoby, które „zagrają” chorych podczas zajęć, oraz pacjentów standaryzowanych, biorących udział w egzaminach dla studentów, zatrudni wkrótce Śląski Uniwersytet Medyczny (SUM) w Katowicach.

  • RPP i NIL: poprawić dialog lekarz - pacjent

    Zauważając pojawiające się sygnały dotyczące nieporozumień w komunikacji pomiędzy pacjentami a personelem medycznym, Rzecznik Praw Pacjenta zaprosił Prezesa Naczelnej Izby Lekarskiej do współpracy zmierzającej do rozwiązania tego problemu.

  • Fundacja im. ks. Kaczkowskiego wypracuje standardy opieki nad nieuleczalnie chorymi

    Fundacja im. ks. Kaczkowskiego wypracuje standardy opieki nad nieuleczalnie chorymi

    Relacje pacjent - lekarz to jedno z zagadnień, któremu ksiądz Jan Kaczkowski poświęcił wiele uwagi, zarówno jako doktor nauk bioetycznych, jak i pacjent chorujący na nowotwór – tłumaczy prezes Fundacji Anna Cina-Ciskowska.

  • Ochronić lekarza przed frustracją pacjentów

    Ochronić lekarza przed frustracją pacjentów

    Przypadki agresji są na porządku dziennym, ale lekarze ich nie zgłaszają, bo nie mają czasu chodzić po sądach – mówi Damian Patecki, wiceprzewodniczący PR OZZL. Dlatego resort zdrowia ma zamiar nadać lekarzom status funkcjonariusza publicznego – pisze „Rzeczpospolita”.

  • Lekarzom brakuje umiejętności komunikowania się z pacjentami

    Jednym z powodów niezadowolenia z opieki medycznej w naszym kraju jest powszechny brak umiejętności komunikowania się lekarzy z pacjentami – mówili w czwartek eksperci na konferencji prasowej w Warszawie.

  • Pacjent lekarzowi wilkiem?

    Pacjent lekarzowi wilkiem?

    W ciągu ostatniego roku dwóch na trzech lekarzy przynajmniej raz doświadczyło nieodpowiednich zachowań ze strony pacjentów. Te niestosowne zachowania najczęściej mają formę werbalną, ale zdarzają się też akty fizycznej przemocy – wynika z badań PBS przeprowadzonych na zlecenie OIL w Gdańsku.

  • Kraków - specjaliści będą szkolić z komunikacji z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne

    Specjaliści ze Szpitala Specjalistycznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie przeszkolą ponad 2,5 tys. pracowników innych placówek ochrony zdrowia, jak należy kontaktować się z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i ich rodzinami.

154 artykułów - strona 1 z 16

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo