Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Aktualności

  • Jakość komunikacji z lekarzem istotna dla stanu pacjenta

    Jakość komunikacji z lekarzem istotna dla stanu pacjenta

    Aż 97 proc. lekarzy specjalistów potwierdza: komunikacja odgrywa znaczącą rolę w relacji z pacjentem z rakiem stercza i ma wpływ na jakość prowadzonej terapii. Jednocześnie mniej niż jedna trzecia klinicystów deklaruje znajomość technik wsparcia pacjenta w trudnych momentach.

  • Pacjent zapamięta więcej, gdy lekarz okaże empatię

    Pacjentki z nieuleczalnymi zmianami nowotworowymi piersi zapamiętują więcej informacji na temat ich leczenia, jeśli ich lekarz w trakcie konsultacji okazał empatię – wynika z badań psychologów z Uniwersytetu Lejdejskiego w Holandii.

  • Po raz pierwszy w Polsce ukazała się książka „Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka”

    Zapraszamy do księgarni Medycyny Praktycznej.

  • Kryzys komunikacji

    Kryzys komunikacji

    Dlaczego profesjonaliści medyczni budzą mniej zaufania niż znajomi i rodzina? Dlaczego Polacy traktują restrykcje związane z chorobą jak formalizm? O kryzysie komunikacyjnym w dobie pandemii opowiada Maria Libura z Zakładu Dydaktyki i Symulacji Medycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

  • Komunikacja jak stetoskop

    Komunikacja jak stetoskop

    Jeśli od początku młodym adeptom tego zawodu przedstawiamy pacjenta jako wroga, to oni potem będą z nim walczyć zamiast współpracować – mówi lek. Agata Stalmach Przygoda, lekarka rodzinna, wykładowczyni w Zakładzie Dydaktyki Medycznej UJ CM.

  • Na co chorują SOR-y

    Na co chorują SOR-y

    Kontrole, zarządzone w śląskich szpitalach po nagłośnionych przypadkach „niepożądanych zdarzeń”, mówiąc wprost – niewłaściwej opieki nad pacjentami potrzebującymi pomocy, w zasadzie nie mają uzasadnienia. Wystarczyłoby się wsłuchać, odpowiednio wcześnie, w ostrzeżenia ekspertów dotyczące organizacji i finansowania systemu, żeby zmniejszyć ryzyko tragedii.

  • Przetrwać na SOR?

    Przetrwać na SOR?

    „Po tragedii w Sosnowcu powstał poradnik, jak nie dać się zabić w szpitalu” – zachęca do lektury Wirtualna Polska. Autorem „poradnika” jest Piotr Piotrowski, znany z zaangażowania w obronę praw pacjenta. Tylko czy aby poradnik na pewno pomoże pacjentom?

  • Wrocław - studenci medycyny na zajęciach śmiechoterapii

    Jak radzić sobie ze stresem, i jak wykorzystywać humor w relacjach z przyszłymi pacjentami – to cel zajęć ze śmiechoterapii prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. O tego rodzaju pomocy studentom wrocławski uniwersytet przypomniał z okazji zbliżającego się Dnia Walki Z Depresją.

  • Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Dziś cierpiący pacjent spotyka się z przemęczonym, zirytowanym lekarzem, który nie ma czasu na rozmowę, bo tonie w biurokratycznych wymogach – mówił minister zdrowia Łukasz Szumowski podczas czwartkowej konferencji „Kadry w ochronie zdrowia: wyzwania i rozwój” w Lublinie.

  • Pacjenci kłamią

    Wielu pacjentów zataja przed lekarzami istotne informacje na temat swojego zdrowia lub delikatnie zniekształca rzeczywistość. Mijanie się z prawdą jest spowodowane poczuciem zawstydzenia lub lękiem przed oceną.

172 artykuły - strona 1 z 18

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo