Aktualności

  • Kraków - specjaliści będą szkolić z komunikacji z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne

    Specjaliści ze Szpitala Specjalistycznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie przeszkolą ponad 2,5 tys. pracowników innych placówek ochrony zdrowia, jak należy kontaktować się z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i ich rodzinami.

  • II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Komunikacja w medycynie"

    W dniach od 27 i 28 października odbyła się druga edycja ogólnopolskiej konferencji naukowej poświęconej komunikacji w medycynie.

  • Jak rozmawiać z nieuleczalnie chorymi i ich bliskimi?

    17 października na Uniwersytecie Jagiellońskim odbyła się trzecia edycja konferencji "Opieka paliatywna i hospicyjna. medycyna, humanizm, wolontariat." Tematem przewodnim tegorocznego spotkania było "Komunikowanie się u kresu życia".

  • Komunikacja lekarz-pacjent ma wpływ na dobrostan chorego

    Odpowiednia komunikacja lekarza z chorymi na nowotwory oraz przekazywanie informacji o chorobie i leczeniu w sposób właściwy może poprawić stan emocjonalny pacjenta i zmniejszyć ryzyko wystąpienia u niego depresji – powiedział onkolog prof. Maciej Krzakowski.

  • „Czy chciałby pan jeszcze o coś zapytać?”

    „Czy chciałby pan jeszcze o coś zapytać?”

    Młodsi studenci są otwarci na nawiązywanie relacji z pacjentami. Ta gotowość gubi się podczas studiów. A staż i specjalizacja mogą przyczyniać się do tego, że lekarz przestaje widzieć w pacjencie człowieka, tylko pozycję w dokumentacji – mówili paneliści podczas I Międzynarodowego Kongresu Patient Empowerment.

  • Pacjenci nie wiedzą, jak rozmawiać z lekarzem

    Pacjenci nie wiedzą, jak rozmawiać z lekarzem

    Media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu polityki zdrowotnej. Wskazują błędy w systemie i podpowiadają rozwiązania. Mogą być też rzecznikiem pacjentów, zwłaszcza w kontaktach z urzędnikami. To dzięki pośrednictwu mediów chorzy często otrzymują dostęp do nowoczesnych leków i terapii. Innym problemem komunikacyjnym w służbie zdrowia są relacje na linii pacjent–lekarz. Zmiana podejścia obu stron mogłaby przynieść lepsze efekty w postaci bardziej skutecznego leczenia.

  • Skąd się biorą opinie pacjentów o lekarzach?

    Skąd się biorą opinie pacjentów o lekarzach?

    Nie liczba publikacji naukowych, funkcje w towarzystwach medycznych czy wystąpienia na kongresach decydują dzisiaj o reputacji lekarza. Żyjemy w czasach zmierzchu ery tradycyjnie rozumianych autorytetów - pisze Ewa Borek.

  • Pacjenci symulowani pomogą studentom

    Jak w prosty sposób wyjaśnić skomplikowaną procedurę medyczną, jak powiedzieć pacjentowi, że dalsza terapia nie przyniesie spodziewanych rezultatów, jak poradzić sobie z jego negatywnymi emocjami, a czasem nawet agresją.

  • Komunikacja kluczowa dla efektywnej opieki medycznej

    Komunikacja kluczowa dla efektywnej opieki medycznej

    Z raportu OECD i KE wynika, że tylko co trzeciemu polskiemu pacjentowi lekarz dał możliwość zadawania pytań, a tylko co drugi konsultował plan leczenia. – Biurokracja pochłania nawet 80 proc. czasu lekarzy – komentuje dr Katarzyna Jankowska, prezes PTKM.

  • „Komunikacja – wyzwaniem współczesnej medycyny”

    Ponad 150 osób uczestniczyło w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Komunikacja – wyzwaniem współczesnej medycyny”, która odbyła się 5 listopada.

145 artykułów - strona 1 z 15

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości dotyczące komunikacji z pacjentem? Nie wiesz jak rozmawiać z rodziną chorego? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo