Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Aktualności

  • Komunikacja jak stetoskop

    Komunikacja jak stetoskop

    Jeśli od początku młodym adeptom tego zawodu przedstawiamy pacjenta jako wroga, to oni potem będą z nim walczyć zamiast współpracować – mówi lek. Agata Stalmach Przygoda, lekarka rodzinna, wykładowczyni w Zakładzie Dydaktyki Medycznej UJ CM.

  • Na co chorują SOR-y

    Na co chorują SOR-y

    Kontrole, zarządzone w śląskich szpitalach po nagłośnionych przypadkach „niepożądanych zdarzeń”, mówiąc wprost – niewłaściwej opieki nad pacjentami potrzebującymi pomocy, w zasadzie nie mają uzasadnienia. Wystarczyłoby się wsłuchać, odpowiednio wcześnie, w ostrzeżenia ekspertów dotyczące organizacji i finansowania systemu, żeby zmniejszyć ryzyko tragedii.

  • Przetrwać na SOR?

    Przetrwać na SOR?

    „Po tragedii w Sosnowcu powstał poradnik, jak nie dać się zabić w szpitalu” – zachęca do lektury Wirtualna Polska. Autorem „poradnika” jest Piotr Piotrowski, znany z zaangażowania w obronę praw pacjenta. Tylko czy aby poradnik na pewno pomoże pacjentom?

  • Wrocław - studenci medycyny na zajęciach śmiechoterapii

    Jak radzić sobie ze stresem, i jak wykorzystywać humor w relacjach z przyszłymi pacjentami – to cel zajęć ze śmiechoterapii prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. O tego rodzaju pomocy studentom wrocławski uniwersytet przypomniał z okazji zbliżającego się Dnia Walki Z Depresją.

  • Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Czego brakuje w systemie? Życzliwości i uśmiechu

    Dziś cierpiący pacjent spotyka się z przemęczonym, zirytowanym lekarzem, który nie ma czasu na rozmowę, bo tonie w biurokratycznych wymogach – mówił minister zdrowia Łukasz Szumowski podczas czwartkowej konferencji „Kadry w ochronie zdrowia: wyzwania i rozwój” w Lublinie.

  • Pacjenci kłamią

    Wielu pacjentów zataja przed lekarzami istotne informacje na temat swojego zdrowia lub delikatnie zniekształca rzeczywistość. Mijanie się z prawdą jest spowodowane poczuciem zawstydzenia lub lękiem przed oceną.

  • Konferencja „Komunikacja w medycynie”

    Konferencja „Komunikacja w medycynie”

    Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Komunikacja w medycynie", która odbędzie się w dniach 30 listopada – 1 grudnia 2018 r. w sali 231 Centrum Dydaktycznego WUM.

  • SUM zatrudni pacjentów

    Symulowanych pacjentów, czyli osoby, które „zagrają” chorych podczas zajęć, oraz pacjentów standaryzowanych, biorących udział w egzaminach dla studentów, zatrudni wkrótce Śląski Uniwersytet Medyczny (SUM) w Katowicach.

  • RPP i NIL: poprawić dialog lekarz - pacjent

    Zauważając pojawiające się sygnały dotyczące nieporozumień w komunikacji pomiędzy pacjentami a personelem medycznym, Rzecznik Praw Pacjenta zaprosił Prezesa Naczelnej Izby Lekarskiej do współpracy zmierzającej do rozwiązania tego problemu.

  • Fundacja im. ks. Kaczkowskiego wypracuje standardy opieki nad nieuleczalnie chorymi

    Fundacja im. ks. Kaczkowskiego wypracuje standardy opieki nad nieuleczalnie chorymi

    Relacje pacjent - lekarz to jedno z zagadnień, któremu ksiądz Jan Kaczkowski poświęcił wiele uwagi, zarówno jako doktor nauk bioetycznych, jak i pacjent chorujący na nowotwór – tłumaczy prezes Fundacji Anna Cina-Ciskowska.

163 artykuły - strona 1 z 17

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo