Aktualności

  • Trudno obronić się przed internetową plotką

    Trudno obronić się przed internetową plotką

    Internet nie może być miejscem nadużyć, oczerniania ludzi. To szkodzi zaufaniu, które w naszym zawodzie jest potrzebne – przekonywał w TVN24 prof. Romuald Krajewski, wiceprezes NRL. Rozmowa dotyczyła możliwości anonimowego oceniania lekarzy w sieci.

  • Sztuka medyczna i sztuka komunikacji

    Sztuka medyczna i sztuka komunikacji

    Jedynie 12 proc. polskich lekarzy akceptuje pacjenta bez żadnych zastrzeżeń, czyli bez względu na to czy jest on czysty, posłuszny i odpowiednio się zachowuje - wynika z badań przedstawionych na konferencji bioetycznej w Lublinie.

  • Gdzie nie ma zaufania, tam jest walka

    Gdzie nie ma zaufania, tam jest walka

    Walcząc z błędami lekarskimi, zwalczamy lekarzy, a nie ich błędy, czego konsekwencją jest spadek zaufania do przedstawicieli zawodu, a ten z kolei znacząco wpływa na obserwowane pogorszenie się relacji lekarzy z pacjentami – czytamy w "Polityce".

  • Pacjent między lekarzem a uzdrowicielem

    Pacjent między lekarzem a uzdrowicielem

    Gabinetów różnej maści ekspertów, którzy oferują leczenie metodami niemedycznymi, jest w Polsce 50-70 tys. Armia ludzi, którzy sprzedają "nic" za duże pieniądze, od lat nie maleje – mówi prof. Włodzimierz Piątkowski, socjolog medycyny.

  • Prosimy nie znieważać personelu

    „Uprzejmie proszę o kulturalne zachowanie i nieznieważanie pracowników tutejszej przychodni. Ograniczona dostępność świadczeń wynika z limitów finansowych NFZ” – takie ogłoszenie wywiesiła dyrekcja Nadmorskiego Centrum Medycznego w Gdańsku. I ostrzega, że za obrażanie personelu można stanąć przed sądem.

  • Pacjent sam podpowiada, jak należy z nim rozmawiać

    Pacjent sam podpowiada, jak należy z nim rozmawiać

    Agresja pacjenta często wynika z lęku. Ważne, żeby lekarz i pacjent nie budowali dwóch przeciwnych obozów, ale jeden wspólny, bo chodzi im przecież o to samo - mówi socjolog dr Tomasz Sobierajski.

  • Prof. Ząbek: Daj pacjentowi przekonanie, że się w niego wsłuchujesz

    Prof. Ząbek: Daj pacjentowi przekonanie, że się w niego wsłuchujesz

    Każdy pacjent powinien mieć wrażenie, że jest jedynym pacjentem lekarza. To daje mu poczucie bezpieczeństwa - mówi w wywiadzie udzielonym tygodnikowi "Newsweek" neurochirurg prof. Mirosław Ząbek.

  • Pacjenci nagminnie lekceważą zalecenia lekarzy

    Pacjenci nagminnie lekceważą zalecenia lekarzy

    Pacjenci nagminnie lekceważą zalecenia lekarzy, samemu decydując np. o dawkach przepisanego leku czy długości jego stosowania - alarmują inicjatorzy kampanii "Partnerstwo w leczeniu".

  • "Warto i należy mówić o utraconych dzieciach"

    Świecące lampiony, symbolizujące zmarłe dzieci, wypuścili w niebo uczestnicy spotkania z okazji Dnia Dziecka Utraconego przy ich symbolicznym grobie w Katowicach. Wcześniej w wypełnionym kościele pw. św. Józefa odbyła się msza święta.

  • Szpitale wobec rodziców po stracie dziecka - raport

    Czy rodziców, którzy utracili dziecko przy porodzie lub w trakcie ciąży otacza się opieką? Na podstawie ocen pacjentek powstał raport "Szpitale wobec rodziców po stracie dziecka. Dobre praktyki". Dobrą ocenę uzyskała mniej niż połowa objętych badaniem placówek.

545 artykułów - strona 48 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo