Test kompetencji komunikacyjnych - SYTUACJA 41

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Pracujesz jako rezydent na oddziale pediatrii. Opiekujesz się niemowlęciem z cechami dysmorfii oraz wielowadziem i właśnie otrzymałeś wynik jego badania genetycznego, który wskazuje na rozpoznanie zespołu Noonan. Dziecko leży na sali chorych. Przypadkowo spotykasz na korytarzu matkę dziecka, która pyta o wyniki badań genetycznych.

Co robisz?

A. Mówisz, że chciałbyś o tym porozmawiać z obojgiem rodziców.

B. Mówisz rodzicom dziecka, żeby wpisali w wyszukiwarce „zespół Noonan”, to się wszystkiego dowiedzą.

C. Informujesz matkę, że od początku miałeś nosa, i na dowód dajesz jej wynik badania do przeczytania.

D. Zapraszasz matkę do swojego gabinetu, gdzie sprawdzasz jej wiedzę na temat stanu dziecka i jego choroby, a następnie bardzo dokładnie wyjaśniasz wynik badania i jego konsekwencje dla dziecka.

E. Zapraszasz matkę do swojego gabinetu, gdzie bardzo dokładnie wyjaśniasz wynik badania i jego konsekwencje dla dziecka, a następnie prosisz o możliwość wykonania kilku zdjęć w celu pokazania na konferencji.

F. Bez wahania od razu informujesz o rozpoznaniu, które otrzymałeś.

G. Zapraszasz rodziców do sali chorych, a następnie bardzo dokładnie wyjaśniasz wynik badania i jego konsekwencje dla dziecka.

H. Wyjaśniasz w zrozumiały sposób chorobę genetyczną dziecka, następnie pytasz, czy są jeszcze jakieś pytania, i zachęcasz do kontaktu telefonicznego w razie wątpliwości.

Zobacz poprzedni test >> TEST 40

Wybierz trzy najwłaściwsze drogi postępowania w tej sytuacji:

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo