Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Test kompetencji komunikacyjnych - SYTUACJA 47

Autorzy: Wojciech Feleszko, Łukasz Małecki
Test pochodzi z podręcznika "Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy", pod redakcją Marii Nowiny Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego

Pracujesz w gabinecie lekarza POZ. Podczas wizyty kwalifikującej 6-miesięczne niemowlę do szczepienia ochronnego DTPa informujesz rodziców o możliwych niepożądanych działaniach szczepienia. Kończąc wizytę…

Co robisz?

A. Pytasz, czy to, co powiedziałeś, jest zrozumiałe.

B. Prosisz matkę o powtórzenie tego, co zapamiętała.

C. Pytasz rodziców, czy nie mają żadnych pytań.

D. Pytasz rodziców, czy wiedzą, co należy zrobić, gdyby pojawił się obrzęk w miejscu wkłucia.

E. Pytasz rodziców, czy nie obawiają się niepożądanych odczynów poszczepiennych.

F. Mówisz rodzicom, że odpowiedzi na wiele pytań można znaleźć w Internecie.

G. Pytasz rodziców, czy pamiętają, kiedy należy podać dziecku lek przeciwgorączkowy i kiedy powinni zgłosić się z dzieckiem ponownie do poradni.

H. Informujesz rodziców, że działania niepożądane występują bardzo rzadko i dotyczą jedynie 0,001% zaszczepionych.

Zobacz poprzedni test >> TEST 46

Wybierz trzy najwłaściwsze drogi postępowania w tej sytuacji:

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo