Trudny pacjent

  • Jak się komunikować z pacjentem głuchym

    Doświadczenie osób głuchych1, które stają przed komunikacyjnym wyzwaniem kontaktu ze służbą zdrowia, pokazuje, że wielu spośród nas, słyszących nie wie, co zrobić ani jak się zachować, aby ta komunikacja była skuteczna oraz pozostawała w zgodzie z obyczajami osób Głuchych.

  • Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Umiejętność asertywnej odmowy

    Umiejętność asertywnej odmowy

    Asertywność w relacji lekarza z pacjentem wiąże się z celem działania lekarza, umiejętnością kontrolowania własnych emocji, a także nieulegania manipulacjom i naciskom emocjonalnym.

  • Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Postępowanie w sytuacjach konfliktowych

    Postępowanie w sytuacjach konfliktowych

    Niestety, nie ma prostych praktycznych zasad dotyczących sposobu rozwiązywania sporów, ale znajomość kilku podstawowych wytycznych może poprawić umiejętność rozwiązywania konfliktów.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent agresywny, gwałtowny

    Pacjent agresywny, gwałtowny

    Doświadczający rozmaitych emocji, przeżywający frustracje pacjenci mogą zachowywać się w nietypowy sposób, wzbudzając emocje u lekarza. W takiej sytuacji ważne jest, aby lekarz zachował profesjonalizm, okazując spokój i zrozumienie.

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Jedną z charakterystycznych cech pracy lekarza w Polsce jest deficyt czasu, spotęgowany koniecznością prowadzenia rozbudowanej dokumentacji medycznej. Nie jest łatwo przyjmować pacjentów pod presją czasu i jednocześnie mieć poczucie komfortu w pracy.

  • Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    W opinii lekarzy pacjenci trudni to ci, którzy okazują lekarzowi brak lub mało sympatii, brak podziwu, nadmierne niecierpliwienie, a także wywołują u lekarza negatywne emocje.

16 artykułów - strona 1 z 2

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo