Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Trudny pacjent

  • Pacjent z niepełnosprawnością intelektualną w systemie ochrony zdrowia – co możemy zrobić lepiej

    Pacjent z niepełnosprawnością intelektualną w systemie ochrony zdrowia – co możemy zrobić lepiej

    Dlaczego potrzeby medyczne osób z NI tak często pozostają niezaspokojone?

  • Świat ciszy – <em>savoir-vivre</em> 

    Świat ciszy – savoir-vivre 

    Mamy w Polsce mniejszość językowo-kulturową, o której wiemy bardzo niewiele, a nasze zachowania względem niej często bywają niezręczne. Głusi,1 bo właśnie tej społeczności dotyczy artykuł, mają swoją kulturę, zwaną kulturą Głuchych. Jej fundamentem jest język – polski język migowy.

  • Jak rozwiązać konflikt? Narzędzia skutecznej komunikacji w sytuacjach trudnych

    Jeśli do gabinetu przychodzi pacjent, który od samego początku zachowuje się w sposób utrudniający nawiązanie porozumienia, może to budzić w lekarzu irytację i niechęć do podjęcia starań o komfort psychiczny pacjenta.

  • Jak się komunikować z pacjentem głuchym

    Jak się komunikować z pacjentem głuchym

    Doświadczenie osób głuchych1, które stają przed komunikacyjnym wyzwaniem kontaktu ze służbą zdrowia, pokazuje, że wielu spośród nas, słyszących nie wie, co zrobić ani jak się zachować, aby ta komunikacja była skuteczna oraz pozostawała w zgodzie z obyczajami osób Głuchych.

  • Opis i&nbsp;empatia, czy żargon i&nbsp;obojętność w&nbsp;przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Umiejętność asertywnej odmowy

    Umiejętność asertywnej odmowy

    Asertywność w relacji lekarza z pacjentem wiąże się z celem działania lekarza, umiejętnością kontrolowania własnych emocji, a także nieulegania manipulacjom i naciskom emocjonalnym.

  • Autorytet lekarza a&nbsp;pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Postępowanie w&nbsp;sytuacjach konfliktowych

    Postępowanie w sytuacjach konfliktowych

    Niestety, nie ma prostych praktycznych zasad dotyczących sposobu rozwiązywania sporów, ale znajomość kilku podstawowych wytycznych może poprawić umiejętność rozwiązywania konfliktów.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent agresywny, gwałtowny

    Pacjent agresywny, gwałtowny

    Doświadczający rozmaitych emocji, przeżywający frustracje pacjenci mogą zachowywać się w nietypowy sposób, wzbudzając emocje u lekarza. W takiej sytuacji ważne jest, aby lekarz zachował profesjonalizm, okazując spokój i zrozumienie.

19 artykułów - strona 1 z 2

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo