Trudny pacjent

  • Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Umiejętność asertywnej odmowy

    Umiejętność asertywnej odmowy

    Asertywność w relacji lekarza z pacjentem wiąże się z celem działania lekarza, umiejętnością kontrolowania własnych emocji, a także nieulegania manipulacjom i naciskom emocjonalnym.

  • Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Postępowanie w sytuacjach konfliktowych

    Postępowanie w sytuacjach konfliktowych

    Niestety, nie ma prostych praktycznych zasad dotyczących sposobu rozwiązywania sporów, ale znajomość kilku podstawowych wytycznych może poprawić umiejętność rozwiązywania konfliktów.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent agresywny, gwałtowny

    Pacjent agresywny, gwałtowny

    Doświadczający rozmaitych emocji, przeżywający frustracje pacjenci mogą zachowywać się w nietypowy sposób, wzbudzając emocje u lekarza. W takiej sytuacji ważne jest, aby lekarz zachował profesjonalizm, okazując spokój i zrozumienie.

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Jedną z charakterystycznych cech pracy lekarza w Polsce jest deficyt czasu, spotęgowany koniecznością prowadzenia rozbudowanej dokumentacji medycznej. Nie jest łatwo przyjmować pacjentów pod presją czasu i jednocześnie mieć poczucie komfortu w pracy.

  • Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    W opinii lekarzy pacjenci trudni to ci, którzy okazują lekarzowi brak lub mało sympatii, brak podziwu, nadmierne niecierpliwienie, a także wywołują u lekarza negatywne emocje.

  • Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta

    Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta

    Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią artykułu "Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych".

15 artykułów - strona 1 z 2

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości dotyczące komunikacji z pacjentem? Nie wiesz jak rozmawiać z rodziną chorego? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo