Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Jak rozmawiać z pacjentem

  • Jak pies wpłynął na moją praktykę lekarską

    Jak pies wpłynął na moją praktykę lekarską

    Niedawno zapytano mnie, kto miał największy wpływ na moją karierę. Pytanie to sprawiło, że zacząłem się nad tym zastanawiać. Przez wiele lat życia zawodowego kształtowało mnie wiele osób, jednak jedną z najistotniejszych ról odegrał mój pierwszy pies.

  • Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Jak rozmawiać z pacjentem, który sam proponuje rodzaj leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjentka tylko po receptę

    Pacjentka tylko po receptę

    Jak rozmawiać z pacjentem, który przychodzi do lekarza tylko po receptę? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który nie przyjmuje leków <!-- (4.1 i&nbsp;4.2)-->

    Pacjent, który nie przyjmuje leków

    Obejrzyj scenki prezentujące lekarza, który motywuje pacjenta do przestrzegania zaleceń oraz zapoznaj się z komentarzami dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • <!--Agresywny pacjent--> Pacjent sfrustrowany, reagujący złością<!-- (7.1 i&nbsp;7.2)-->

    Pacjent sfrustrowany, reagujący złością

    Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Jak rozmawiać o&nbsp;szczepieniach nastolatków?

    Jak rozmawiać o szczepieniach nastolatków?

    Jak przeprowadzić rozmowę o szczepieniach nastolatka? Zobacz film instruktażowy i przeczytaj komentarz dr med. Ilony Małeckiej z Katedry Profilaktyki Zdrowotnej w Poznaniu.

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo