Aktualności

  • NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

    Narodowy Fundusz Zdrowia utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, na którą można dzwonić w godzinach, gdy nie działają przychodnie POZ. Pacjenci otrzymają tam poradę medyczną, a w razie potrzeby również e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie – poinformowała we wtorek wiceminister zdrowia Anna Goławska.

  • Cyfrowy skok czy martwe prawo?

    Cyfrowy skok czy martwe prawo?

    W sytuacji, kiedy harmonijne wprowadzenie następnych etapów cyfryzacji wydaje się możliwe, tak trudno o dialog. Nikomu nie jest potrzebne zwarcie, władzom również – o potrzebie ustalenia nowego terminu wprowadzenia obowiązku raportowania zdarzeń medycznych przekonuje Andrzej Cisło, wiceprezes NRL.

  • Pacjenci doceniają telekonsultacje w POZ

    Według zdecydowanej większości pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej możliwość skorzystania z konsultacji telefonicznej w czasie pandemii ułatwiła dostęp do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej - wynika z badania opinii publicznej, przeprowadzonego na zlecenie Porozumienia Zielonogórskiego.

  • Teleopieka dla seniorów na Mazowszu

    Cztery uratowane życia, 654 starsze osoby otoczone zdalną opieką – to obecny bilans pilotażowego programu teleopieki w mazowieckich gminach.

  • Rusza akcja "Szanuj medyka"

    Zniewagi, wulgarne ataki słowne, a nawet fizyczne – z tym codziennie mierzą się pracownicy ochrony zdrowia. Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, jeden z jego szpitali i Śląska Izba Lekarska organizują w odpowiedzi akcję #szanujmedyka.

  • Jak rozmawiać z umierającym człowiekiem

    Jak rozmawiać z umierającym człowiekiem

    Co warto mówić umierającemu? Jak można go wspierać w ostatnich dniach czy godzinach życia? – radzi dr Paweł Witt, doświadczony specjalista pielęgniarstwa opieki paliatywnej i psychoonkolog.

  • GCZD szkoli medyków w komunikacji

    GCZD szkoli medyków w komunikacji

    Jak rozmawiać z rodzicem ciężko chorego dziecka, jakie błędy najczęściej popełnia się w rozmowie o stanie zdrowia - to tematy, poruszane podczas szkoleń z zakresu komunikacji, rozpoczętych właśnie w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.

  • Zabrze - dofinansowanie usług telemedycznych dla 500 osób

    Umowę o dofinansowanie projektu "Usługi telemedyczne dla osób z wszczepialnymi urządzeniami wysokoenergetycznymi" podpisali w Zabrzu przedstawiciele władz woj. śląskiego i Śląskiego Parku Technologii Medycznych Kardio-Med Silesia.

  • "Telemedycyna jest stworzona dla kardiologii"

    "Telemedycyna jest stworzona dla kardiologii"

    Wybrane rozwiązania telemedyczne są dziś nie tyle potrzebne, co wręcz konieczne. Dlatego, że są efektywne: znacząco skracają drogę pacjenta i czas reakcji na wszelkie nieprawidłowości – uważa prof. Jarosław Kaźmierczak, konsultant krajowy ds. kardiologii.

  • Ograniczenie teleporady w POZ – czy to krok w dobrą stronę?

    Ograniczenie teleporady w POZ – czy to krok w dobrą stronę?

    Wprowadzone w marcu 2021 roku rozwiązania w zakresie organizacji teleporad wywołały konieczność ich oceny pod kątem ingerencji w ustawowe prawa pacjenta oraz w uprawnienie (i jednocześnie obowiązek) lekarzy do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie posiadanych kwalifikacji zawodowych.

543 artykuły - strona 24 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo