Jak często u osób, u których w dzieciństwie rozpoznano ADHD, dochodzi do całkowitego ustąpienia objawów choroby lub objawy utrzymują się lub nawracają po okresie remisji?
Czy ryzyko wystąpienia gorączki, drgawek gorączkowych lub ryzyko konsultacji na SOR po szczepieniu różniło się od ryzyka obserwowanego u dzieci bez takich zaburzeń? Zapoznaj się z wynikami badania.
Jedynym wskazaniem do terapii lurasidonem jest rozpoznanie schizofrenii u osoby w wieku ≥18 lat. Istnieją jednak dane świadczące o jego skuteczości u pacjentów z depresją w przebiegu zaburzenia afektywnego dwubiegunowego typu I.
Wyniki badań dotyczących używania środków psychoaktywnych przez młodzież wskazują, że najpopularniejsze w tej grupie wiekowej są substancje legalne, czyli alkohol i nikotyna. Alkoholu używa 8–9 na 10 uczniów ostatnich klas szkół średnich.
Autorzy przedstawiają podstawowe informacje na temat snu, znaczenie dobrego snu dla stanu zdrowia, zalecenia dla osób bez zaburzeń snu i z zaburzeniami snu, leczenie zaburzeń snu oraz znaczenie zdrowego snu dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
W artykule omówiono zagadnienia dotyczące m.in. zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w okresie pandemii, w tym zachowań autoagresywnych i samobójczych, zaburzeń psychotycznych, odżywiania oraz ADHD i ASD.
W artykule omówiono nowe dane kliniczne dotyczące m.in. zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń psychotycznych i afektywnych, jadłowstrętu psychicznego, nadużywania substancji psychoaktywnych oraz samobójstw u dzieci i młodzieży.
W badaniach epidemiologicznych stwierdzono, że co najmniej jeden problem z obszaru zdrowia psychicznego przejawiało 14,5% dzieci i młodzieży. U dużego odsetka dzieci z ADHD obserwuje się zaburzenia snu: trudności w zasypianiu, przesunięcie i opóźnienie faz snu oraz senność w ciągu dnia. W leczeniu depresji u dzieci i młodzieży kombinacja terapii behawioralno-poznawczej i leków jest skuteczniejsza od samej farmakoterapii. Podstawową metodą leczenia jadłowstrętu psychicznego jest realimentacja, a następnie psychoterapia.
Mimo że media piszą o karuzeli stanowisk w resorcie zdrowia i NFZ, jest kilka takich, na których zmian nie było, czego premier (oraz jego otoczenie) nie rozumie i – co więcej – tych zmian się domaga.
Ministerstwo nauki tworzy grunt pod umożliwienie kontynuowania kształcenia przyszłych lekarzy w szkołach, które nie mają wymaganego zaplecza dydaktycznego – uważają przedstawiciele samorządu lekarskiego.