Skąd biorą się zaburzenia w seksualności dzieci i młodzieży? Jak klasyfikujemy te zaburzenia? Jakie są normatywne i szkodliwe zachowania seksualne u dzieci i młodzieży?
Artykuł dostarcza wskazówek umożliwiających podjęcie rozmowy na temat dysfunkcji seksualnych, ustalenie rozpoznania klinicznego na podstawie objawów, a także przeprowadzenie leczenia zaburzeń seksualnych u kobiet w wieku około- i pomenopauzalnym.
Zaburzenia funkcjonowania seksualnego to utrzymujące się przewlekle, uciążliwe zaburzenia dotyczące któregokolwiek z etapów cyklu reakcji seksualnej. Zgodnie z najczęściej stosowanym podziałem przyjęto, że w jej skład wchodzą: faza pożądania, podniecenia, orgazmu i odprężenia, jednak w DSM-5 połączono nieprawidłowości fazy pożądania i podniecenia w jedną kategorię, określaną mianem zaburzeń zainteresowania i wzbudzenia seksualnego.
Dzięki podejmowaniu działań edukacyjnych, a także prawidłowemu rozpoznawaniu oraz zwalczaniu objawów zespołu moczowo-płciowego klinicyści mogą się przyczynić do poprawy jakości życia seksualnego i ogólnej jakości życia kobiet po menopauzie.
Gdzie nie spojrzeć, jakość się obniża – dostosowując, jak słyszeliśmy podczas prac Komisji Zdrowia, przepisy do realiów, ale minister z uporem godnym lepszej sprawy obstaje przy uchwaleniu ustaw regulujących jakość – mówi Łukasz Jankowski, prezes NRL.
Posłowie chcieliby podważenia samej istoty samorządu zawodowego, bo wychodzą z założenia, że niekonstytucyjna może być obowiązkowość przynależności do izb lekarskich.